Targi Luxury China
Luxury China
30/09/2002

Około 7000 handlowców oraz 286 wystawców z 22 państw spotkało się w Szanghaju na inauguracyjnej edycji targów Luxury China, które mają ambicję stać się wiodącą imprezą informacyjno-handlową branży zegarkowo-jubilerskiej na największym konsumenckim rynku świata.

Około 7000 handlowców oraz 286 wystawców z 22 państw spotkało się w Szanghaju na inauguracyjnej edycji targów Luxury China, które mają ambicję stać się wiodącą imprezą informacyjno-handlową branży zegarkowo-jubilerskiej na największym konsumenckim rynku świata.

Luxury China - 1. Międzynarodowa Wystawa Biżuterii, Zegarków i Technologii w Szanghaju (1st International Exhibition for Jewellery, Watches and Technology in Shanghai) - odbyła się w dniach 19-22 września 2002. Jej organizatorami są Munich Fair International Group (MMI) wraz ze swą filią IMAG, a także International Exhibition and Fair Services Ltd., Fiera di Vicenza oraz China National Arts and Crafts Corporation. Wsparcia imprezie udzieliło ponadto 10 innych lokalnych i zagranicznych stowarzyszeń jubilerskich i zegarkowych.

W trakcie tego czterodniowego spotkania około 7000 handlowców z sektora jubilersko-zegarkowego (w tym ponad 1000 z sąsiadujących z Chinami państw azjatyckich) miało możliwość zapoznania się z ofertą 286 wystawców reprezentujących 22 kraje i przygotować grunt pod przyszłe kontakty biznesowe. W targach Luxury China wzięła udział największa z dotychczasowych reprezentacja zagranicznych producentów, spośród których większość eksponowała się w ramach jednej spośród 7 wspólnych prezentacji narodowych. Najliczniejszą grupą byli wystawcy włoscy (129 firm), chińscy i hongkongijscy (70 producentów) oraz delegacje przedstawicieli branży belgijskiej (23 firmy) i niemieckiej (18 firm).

Tym samym Luxury China stała się największą z dotąd zorganizowanych na kontynencie chińskim międzynarodowych imprez handlowych sektora jubilersko-zegarkowego.

Targi Luxury China okazały się nie tylko dogodną platformą do nawiązywania kontaktów handlowych, lecz również okazją do transferu know-how. W trakcie imprezy odbyło się 11 seminariów, zorganizowanych m.in. przez Diamond High Council (Wysoką Radę Diamentową), Shanghai Diamond Exchange Administration (Zarząd Szanghajskiej Giełdy Diamentów), JETRO, International Gemmological Institute (Międzynarodowy Instytut Gemmologiczny), Diamond Trading Company (Handlową Kompanię Diamentową) i Platinum Guild International (Międzynarodową Gildię Platynową), które przyciągnęły około 500 uczestników. Natomiast nowoczesne wzornictwo biżuteryjne szczególnym blaskiem zajaśniało podczas zorganizowanego przy okazji uroczystego otwarcia pokazu mody oraz zaaranżowanej przez Światową Radę Złota (WGC) parady biżuterii Gold Virtuosi.

Kolejna edycja imprezy planowana jest w dniach 25-28 września 2003 r. Cenne doświadczenia zdobyte przez organizatorów podczas tegorocznej inauguracji posłużą z pewnością wypracowaniu skuteczniejszych metod promocji zagranicznych wyrobów jubilerskich zarówno w Chinach, jak i na rynkach ościennych. Na kolejnych targach przewidywane jest ponadto zwiększenie reprezentacji sektora zegarkowego.

A.W.