International Jewellery Tokyo 2004
07/04/2004
Targi to świetne miejsce na wymianę doświadczeń, pokazania nowych produktów czy technologii, jak też poszukiwanie nowych trendów. Tym razem światowa branża jubilerska spotkała się na 15. edycji targów International Jewellery Tokyo, która odbyła się między 21., a 24. stycznia br.
Targi to świetne miejsce na wymianę doświadczeń, pokazania nowych produktów czy technologii, jak też poszukiwanie nowych trendów. Tym razem światowa branża jubilerska spotkała się na 15. edycji targów International Jewellery Tokyo, która odbyła się między 21., a 24. stycznia br.
International Jewellery Tokyo to największe w Japonii i odgrywające istotną rolę na azjatyckim rynku targi jubilerskie. Wystawiało się tam 1 189 firm, a odwiedziło targi 33 121 osób. Impreza skupiła ofertę jubilerską 474 wystawców z 30 krajów oraz 715 firm japońskich. Najwięcej stałych uczestników imprezy było w części włoskiej, natomiast grupowych udziałów z - Austalii, Austrii, Francji, Niemiec, Hong Kongu, Korei, Sri Lanki, Tajwanu, Tajlandii i Turcji (w alfabetycznym porządku).
Jak podają organizatorzy targi zakończyły się ogromnym sukcesem, gdyż liczba wystawców, w odniesieniu do roku poprzedniego, wzrosła z 1 066, a gości z 29 743 czyli o 11%. O sukcesie mówili podczas imprezy także wystawcy - Tylko w ciągu dwóch pierwszych dni przyjęliśmy zamówienia na biżuterię o wartości 25 000 USD - opowadał Selim Seriner z Aris Jewellery - Za rok na pewno przyjedziemy, aby dalej podbijać ten rynek, który jest chłonny.
Oficjalnego otwarcie International Jewellery Tokyo dokonali 21. stycznia br. o 9:45 organizatorzy targów: Tadao Ishizumi - prezes Reed Exhibitions Japan oraz Yukihiro Kuwayama - dyrektor Japan Jewellery Association. W ceremonii uczestniczyło 53. dygnitarzy reprezentujących branżę oraz rząd. Podkreśliło to rangę imprezy i jej znaczenie na japońskim rynku.
Uroczyste otwarcie rozpoczęło ciąg imprez towarzyszących spotkaniom branżowym i rozmowom handlowym. Już pierwszego dnia odbyło się Reception Party, w którym uczestniczyło 1000 osób - wystawcy, goście i rządowi politycy. Podczas targów miało miejsce również wręczenie Japan Best Jewellery Wearer Awards. Nagrody te dostają co roku przedstawiciele showbiznesu - piosenkarze, aktorki i aktorzy. Przydzielana jest, aby promować w Japonii biżuterii. Jury wręczając nagrody wyraziło nadzieję, że zwycięscy, reprezentujący różne kategorie wiekowe, staną się liderami w swoim pokoleniu. Sponsorami nagród byli uczestnicy targów, którzy otrzymali Certificate of Appreciation (certyfikat wdzięczności) sygnowany przez osobowości showbiznesu. Jak przyznali sami wystawcy jest to dla nich element kampanii marketingowej i możliwość promocji własnych wyrobów.
Przez dwa dni targów International Jewellery Tokyo odbyło się również 10 seminariów, które poruszyły różnorodne tematy branżowe, m.in. kwestie marketingowe, obsługi klienta czy pozycjonowania produktów.
Na koniec warto wspomnieć o branżowych prezentacjach - Brand Day 2004. 22. stycznia w Tower Building uczestniczący w sesji przedstawiali swoje marki oraz tłumaczyli unikatowe branżowe zasady.
Całość powierzchni wystawowej w Tokyo Big Sight podzielona została na kilka stref. Do najważniejszych należą:
* Diamond World - jedna z największych na świecie platform diamentowych i jednocześnie cecha charakterystyczną targów. Funkcjonuje ona jako podstawowe miejsce negocjajcji pomiędzy dostawcami, a kupującymi. W tym roku ofertę diamentów prezentowało 100 firm. Kilka z nich, m.in. z Izraela, Belgii i Indii, pokazało nie tylko nowatorskie kolory czy rozmiary diamentów, ale również nowe techniki ich obróbki.
* Design World - specjalne podium, gdzie zainteresowane osoby mogły poznać najnowsze jubilerskie kolekcje oraz marki wschodniego rynku mody. Wiele z wystawiających się tam firm zapoczątkowało nowy styl w biżuterii, jak również nowe koncepcje w projektowaniu.
* Gemstones Plaza - integracyjna część IJT i jednocześnie największy obszar, gdzie wszechstronnie prezentowane były rożnego rodzaju, kształtu i cięcia kamienie szlachetne. Kupujący mogli wybierać wśród m.in. australijskich opali, kamieni z Brazylii czy bałtyckich bursztynów.
Inne sektory to Silver Jewellery Corner, Designers ¤ Craftsmen New Collections Gala, Costume Jewellery Corner, Jewellery Related Products Corner. Organizatorzy w każdej ze stref przygotowali dla wystwców specjalne miejsca, w którym mogli oni przyjmować wyjątkowych gości i prowadzić z nimi rozmowy handlowe.
Następna edycja targów odbędzie się w dniach od 26. do 29. stycznia 2005 roku. Wielu tegorocznych uczestników już zamówiło powierzchnie wystawowe na następny rok. Zgłoszenia do udziału na International Jewellery Tokyo 2005 przyjmuje organizator:
IJT Show Management
Reed Exhibitions Japan Ltd.
tel. +81 3 3349 8503
fax. +81 3 3345 7929
e-mail: ijt-eng?reedexpo.co.jp
Joanna Filipowicz
na podstawie IJT 2004 Post Show Report
J.F.
|