Poznański Tydzień Mody
07/03/2003
W dniach od 4 do 6 marca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich trwało święto polskiego przemysłu lekkiego.
„W dniach od 4 do 6 marca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich trwało święto polskiego przemysłu lekkiego. Poznański Tydzień Mody jest wyjątkowym wydarzeniem koncentrującym w jednym miejscu i czasie wszystkie sektory polskiego rynku mody. To tutaj uznani projektanci, krawcy i producenci decydują o nadchodzącej modzie. Wiosenną edycję tegorocznych targów mody honorowym patronatem objął minister gospodarki, pracy i polityki społecznej Jerzy Hausner” - takimi słowami prezes zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich powitał odwiedzających na łamach katalogu targowego. W trakcie Poznańskiego Tygodnia Mody swoje osiągnięcia zaprezentowało blisko 400 wystawców z 18 państw.
Procentowo udział poszczególnych sektorów branży przedstawia się następująco:
· branża skórzano-obuwnicza - 38%
· odzież i bielizna - 27%
· galanteria i dodatki krawieckie - 17%
Ą tkaniany i dzianiny - 16%.
Niezwykle interesujące prace w czasie Poznańskiego Tygodnia Mody przedstawili młodzi, utalentowani projektanci. Poznański Tydzień Mody rozpoczął się pokazem młodej projektantki Agaty Nesteruk, absolwentki krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych i London Centre for Fashion Studies. Agata Nesteruk jest laureatką konkursu o Srebrną Pętelkę.
Nie da się ukryć, że mamy kryzys w polskiej branży odzieżowej i przekonujemy się o tym już po raz kolejny, widząc małą frekwencję kupców podczas targów. Rzadkim widokiem jest tym samym kontraktacja kolekcji na stoiskach. Pytanie tylko, czy właściciele polskich sklepów nie są zainteresowani przyjazdem na jedyną imprezę targową w kraju? Czy organizatorzy targów nie zajęli się odpowiednią promocją imprezy? Czy rozesłali zaproszenia do odpowiedniej grupy handlowców? Tak czy inaczej w krótkim czasie na małej powierzchni zobaczyliśmy, jak wygląda stan polskiego przemysłu odzieżowego. Wszystko to, co nie dotyczyło konkretnej kontraktacji kolekcji, wypadło naprawdę świetnie: interesujące seminaria dotyczące handlu (jak choćby merchandising i jego rola w handlu), porady dotyczące urządzania sklepu, forum trendów, moda haute couture, liczne pokazy i młodych projektantów, i cieszących się dużym uznaniem całego środowiska mody oraz konkursy.
Tradycyjnie już podczas otwarcia wręczono nagrody w konkursie o tytuł Mistera i Juniora Eksportu Przemysłu Lekkiego 2003. Tytuł Mistera Eksportu Przemysłu Lekkiego 2003 otrzymała koszula męska klasyczna firmy Kastor z Łaska. Tytuł Juniora Eksportu Przemysłu Lekkiego przyznano kolekcji odzieży damskiej firmy FK Hexeline. Tytuł Wicemister Eksportu Przemysłu Lekkiego 2003 otrzymała Pabia SA - kolekcja okryć z tkanin Lavina. Wyróżnienie w kategorii Mister Eksportu Przemysłu Lekkiego 2003 otrzymała firma Pawo za garnitur trzyczęściowy męski Sandro. Wyróżnienie w kategorii Junior Eksportu Przemysłu Lekkiego 2003 za kolekcje płaszczy damskich i męskich otrzymał ZPO Warmia. Natomiast Złotymi Medalami Sąd Konkursowy nagrodził:
* Grażyne Hasę za kolekcje z dzianiny Sopot
* Sp. z o.o. Leder za komplet damski ze skóry MD 47l i 467
* PHU Modextil za kolekcję koszul Platium - Franco Feruzzi
* Leyla Poznań za garnitury z linii Puere Gold i Puere.
Zwycięzcom życzymy dalszych sukcesów. A laureatce konkursu o Srebrną Pętelkę Paulinie Brączyk życzymy angaży w wymarzonej przez siebie firmie odzieżowej.
|