Targi Honh Kong Fashion Week - Honkong
Honh Kong Fashion Week - Honkong
18/01/2003

90 wystawców więcej niż w roku 2001 pojawiło się podczas Tygodnia Mody w Hongkongu. W tym roku swoje wyroby prezentowało 909 firm z różnych zakątków świata. O mniej więcej 2 tys. mkw. zwiększyła się także powierzchnia wystawiennicza.



90 wystawców więcej niż w roku 2001 pojawiło się podczas Tygodnia Mody w Hongkongu. W tym roku swoje wyroby prezentowało 909 firm z różnych zakątków świata. O mniej więcej 2 tys. mkw. zwiększyła się także powierzchnia wystawiennicza.

Targi odbyły się w dniach 14-17 stycznia 2003 r. Zaprezentowano najnowsze kolekcje odzieży i dodatków (okulary, biżuteria, buty, torebki), a także drobne elementy wystroju wnętrz. Oddzielną, choć ściśle związaną z targami inicjatywą, było zorganizowanie Światowego Butiku - Hong Kong. Celem tego przedsięwzięcia było nie tylko promowanie dobrych kolekcji i projektantów z całego świata, ale też uczynienie w jednym miejscu i o jednym czasie centrum, gdzie krzyżują się interesy właścicieli małych, elitarnych butików, handlowców z wielkich galerii handlowych, importerów i eksporterów odzieży. Podczas butikowych seminariów dużo mówiło się o nowych trendach w modzie, sposobach na intratne interesy, a gros wystąpień poświęcono temu, jak rozpocząć działalność gospodarczą w Chinach.

58% handlowców i 57% wystawców biorących udział w targach w Hongkongu na pytania ankieterów o przewidywania na przyszły rok odpowiedziało, że oczekują poprawy lub choćby delikatnej poprawy w porównaniu z 2002 rokiem. Większość ankietowanych z pełnym przekonaniem mówiła o zwiększonej w tym roku liczbie podpisanych zamówień i kontraktów. 69% handlowców zamawiało odzież casual i tzw. city fashion, 44% zainteresowane było ubraniami o charakterze business casual, a 25% - odzieżą sportową. Najbardziej popularnym kolorem była w tym roku czerń, a wśród tkanin wygrały zdecydowanie ubrania bawełniane. Rośnie również popyt na ubrania wykonane z nowoczesnych tkanin przemysłowych. O optymizmie wystawców świadczy fakt, iż 80% handlowców szukało nowych dostawców, a aż 66% z nich swoje główne nadzieje pokładało w azjatyckich producentach odzieży.