Targi CPD - raport końcowy
CPD - raport końcowy
19/02/2006

Ponad 46.000 odwiedzających wykorzystało tę międzynarodową

platformę rynku mody, co oznacza wzrost do ubiegłorocznej edycji o 5 %.

Düsseldorf, międzynarodowe centrum rynku i targów mody zdecydowanie potwierdził swoją pozycję platformy i ważnego napędu i nowych impulsów dla branży mody i to w sytuacji nadal utrzymującej się trudnej sytuacji gospodarczej w konfekcji.



Wzrost do poziomu 46.000 (luty 2005: 44.000) liczby handlowców odwiedzających w dniach 5 - 7 luty 2006 światowe targi mody CPD DÜSSELDORF dowodzi że, branża mody zarówno w Niemczeh jak i za granicą zdecydowanie opowiada się za Düsseldorfem, miastem biznesu modowego. Jedyne w swoim rodzaju połączenie w Düsseldorfie targów z silną strukturą showroomów zadecydowało i tym, że w okresie CPD 60.000 specjalistów z branży mody przybyło do Düsseldorfu. Został w ten spodsób utrzymany skoncentrowany przegląd oferty wszystkich segmentów mody, także dla wszystkich rodzajów handlu prezentujący na targach CPD DÜSSELDORF i w showroomach niespotykaną rozpiętość kolekcji krajowych i zagranicznych.



5 % wzrost ilości odwiedzających na samych targach, z czego ponad 1/3 przypada na zagranicę i to w coraz większym stopniu z krajów pozaeuropejskich, dowodzi że CPD DÜSELDORF generuje wyraźne i pozytywne sygnały do branży. CPD potwierdza, że wytyczone przed rokiem kierunki przyniosły już pozytywne rezultaty. Wysoko ocenione zostały już takie zmiany jak konsekwentne porządkowanie oferty targowej w podziale na segmenty mody, zmieniona aranżacja wielu hal targowych, stała tendencja do budowania otwartych stoisk oraz kreatywna aranżacja

Communication Areas tj centralnie położonych miejsc kontaktu i odpoczynku.



90 % odwiedzających przybyło na CPD DÜSSELDORF aby zapewnić sobie bezpieczeństwo w planowaniu asortymentów w placówkach handlowych, a prawie co drugi odwiedzający – po wizycie na targach -planuje dokonanie zmian i adaptacji w swojej koncepcji asortymentów i modeli. Potwierdzila się potrzeba poszukiwania nowych dostawców, przede wszystkim w zakresie mody indywidualnej jak np. w nowym ekskluzywnym sektorze STYLES & SIGNATURES lub w NEW DISCOVERY. Handlowcy poszukiwali także nowości prezentowanych w FASHION GALLERY i to właśnie poszukiwanie szczególnie motywowało ich do odwiedzenia CPD DÜSSELDORF.



Nie tylko odwiedzający, lecz także sami wystawcy czuli się zaintrygowani nowymi sektorami jak STYLE & SIGNATURES. I tak np. niemiecka agencja mody Modeagentur Norbert Klauser dopiero na tydzień przed targami i to po zakończeniu targów w Berlinie zdecydowała się pokazać swoje 80 kolekcji także na CPD DÜSSELDORF w hali 13. Łącznie udział w targach oraz w Düsseldorf Fashion House 1 i 2 wzięło 1.670 wystawców, o 10 % więcej niż w czasie edycji ubiegłorocznej.



Biznes lepszy niż oczekiwano

Mimo panujących w branży mody przedtargowych nastrojów niepewności i postawy „na przeczekanie“, w czasie CPD DÜSSELDORF okazało się, że biznes modowy na targach okazał się dużo lepszy niż oczekiwano. Pełne korytarze targowe, liczne odwiedziny na stoiskach oraz zajęte miejsca na wszystkich pokazach mody dowodziły dużego zapotrzebowania handlu na informację o tendencjach oraz na kontakty.



Stosunkowo ograniczone możliwości pozyskiwania informacji branżowych na innych europejskich i niemieckich targach, odbywających się przez CPD DÜSSELDORF, oraz fakt, że na CPD pokazano pełen przegląd asortymentowy przyczyniło się do potwierdzenia biznesowej roli „nardeńskiej metropolii mody” dając handlowi impulsy i wskazówki do uzyskania biznesowego sukcesu w tej branży w ciągu nadchodzących miesięcy. IGEDO Company, organizator targów CPD DÜSSELDORF zlecił wykonanie badań marketingowych w czasie targów. Wykazały one że kontraktacja na sezon jesień-zima 06/07 wzrosła z zeszłorocznego poziomu 20,5 % do prawie 30 % na obecnych targach, a łączna wartość kontraktacji na targach i w showroomach wyniosła około 3 mld EUR.



W centrum zamówień stał głównie sezon jesień/zima 2006/2007. Z powodu niezwykle ostrej jak na zachodnie kraje zimy stanowi to nowe doświadczenie. Natomiast jeśli chodzi o kolekcje na wiosnę 2006r, a szczególnie w zakresie mody damskiej to zainteresowanie na CPD DÜSSELDORF kontraktacją na ten najbliższy sezon trochę zmalało.



Moda męska odzyskuje swoje miejsce

Również i w tej edycji CPD zwiększył się po raz kolejny udział odwiedzających handlowców z mody męskiej. Jeśli chodzi o udział w powierzchni zajmowanej przez ekspozycję mody męskiej, to zwiększył się on o 56 %, natomiast udział liczby wystawców w tej branży wziększył się o 12 %, przy czym na te decyzje wpływały korzyści z kontaktów na CPD DÜSSELDORF z niemieckim i międzynarodowym handlem. Wychodząc naprzeciw tej tendencji IGEDO Company stworzy od lipca 2006r osobny wydzielony segment mody męskiej jako własnej platformy kontaktów.(patrz osobna informacja prasowa).



Imprezy i pozyskiwanie znajomości

Targi CPD DÜSSELDORF były nie tylko międzynarodową platformą biznesu modowego. Spełniały także inną ważną rolę miejsca inspiracji i spotkań ludzi branży i to dzięki bardzo bogatemu kalendarzowi pokazów i seminariów. Obok licznych pokazów mody w Hall of Design oraz w Catwalk Café w centrum FASHION GALLERY, do szczególnych atrakcji tego sezonu należało otwarcie retrospektywnej wystawy kreacji Vivienne Westwood. W pomieszczeniach galerii NRW-Forum odbyło się z udziałem tej brytyjskiej kreatorki niecodzienne spotkanie pioneierów mody, znanych osobistości świata sztuki, kultury, mody oraz polityki.



Niemiecka branży mody miała swoje coroczne święto medialne w poniedziałek targowy: wręcznie po raz drugi niemieckiej nagrody ModeMedien-Preis za najlepsze medialne reportaże i doniesienia o niemieckiej modzie. Zwycięzcami byli wybierani w 3 kategoriach: czasopismo modowe Freundin za udaną serię o niemieckich ludziach mody, gazeta gospodarcza Handelsblatt za wybitne analizy gospodaecze oraz kanał TV 3Sat za program o duecie projektantów Unrath & Strano.



Do kolejnych atrakcji programu imprezowego CPD DÜSSELDORF należał pokaz mody ,Catwalk with Ball’ („na wybiegu z piłką“), organizowany przez Kulturstiftung des DFB. Kontynuowana była także prezentacja młodych talentów. Młodzi projektanci brali udział w niecodziennym konkursie o tematyce piłki nożnej w modzie, inspirowanej mistrzostwami świata w piłce nożnej odbywających się w 2006 r. w Niemczech, dowodząc że temat wychodzi daleko poza grę 22 piłkarzy w 1 piłkę do 2 bramek.

.



Kolejne terminy targów CPD:

Widząc dużą potrzebę międzynarodowego rynku mody stabilnego i długoterminowego terminarza targowego, IGEDO Company, organizator targów CPD ustalił już ich terminy do końca 2007 r.:

23 – 25 lipiec 2006

04 – 06 luty 2007

22 - 24 lipiec 2007



Düsseldorf, 7 luty 2006

l.lewandowska