SALON ODZIEŻY I TKANIN – POZNAŃSKI TYDZIEŃ MODY
25/10/2004
Blisko 500 firm z 25 państw zaprezentowało swoją ofertę podczas dwóch Salonów: Odzieży i Tkanin oraz Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych. W porównaniu z wiosennymi targami mody nastąpił 25 proc wzrost liczby wystawców.
Była to pierwsze targi mody po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, stąd też duże zainteresowanie naszym rynkiem gości zagranicznych, którzy stanowili liczną grupę wśród wystawców. Swoją ofertę zaprezentowało 140 firm z zagranicy. Najsilniej reprezentowane była grupa producentów z Turcji, Chin, Indii i Niemiec, nie zabrakło firm z innych krajów, takich jak: Austria, Białoruś, Brazylia, Czechy, Dania, Grecja, Korea Południowa, Litwa, Nepal, Pakistan, Portugalia, Szwajcaria, Węgry czy Włochy.
Podczas Salonu branży odzieżowo-tekstylnej zaprezentowały się 233 firmy, tu największą grupę stanowili wystawcy prezentujący odzież i dodatki, następnie producenci tkanin oraz dodatków krawieckich.
Handlowcy w Poznaniu
Blisko 10 tys. handlowców zapoznało się z bogatą ofertą wystawców. Jako główne powody wizyty na targach respondenci wskazali spotkania z dostawcami, zacieśnienie współpracy z partnerami, znalezienie nowych źródeł zakupu, a także poszerzenie wiedzy.
Moda na wybiegu
W pawilonach branżowych na wybiegu można było zobaczyć wszystko to, co oferują producenci i dystrybutorzy obu salonów. Niemałą niespodzianką okazał się pokaz uświetniający uroczyste otwarcie Salonu, jesienno-zimowej kolekcji poznańskiej firmy Modena, podczas którego pokazano ponad 100 najnowszych modeli okryć wierzchnich.
Towarzyskim wydarzeniem stała się Jesienna Gala Mody, podczas której zaprezentowano najnowsze kolekcje Deni Cler ozdobione biżuterią firmy W.Kruk. Na pokazie obecni także byli przedstawiciele młodego pokolenia mody: Anna Regimowicz-Korytowska, Karolina Kuklińska i Oskar Perek, którzy pokazali swoje propozycje na nadchodzący sezon zimowy. Nagrodę Srebrnej Pętelki zdobyła znana poznaniakom z ubiegłorocznych Oskarów Mody - Agnieszka Guz. Jury wyróżniło także między innymi kolekcje Polki mieszkającej w Belgii i projektującej kolekcje do sesji fotograficznych Izoldy Ciuruś-Bień.
Szkolenia, seminaria, konferencje
W trakcie jesiennego Salonu miały miejsce ciekawe konferencje i seminaria. Prezentowany zakres tematyczny był bardzo szeroki. Spotkania te, odbywały się w specjalnie przygotowanym miejscu, dostępnym dla wszystkich zainteresowanych. Dużą popularnością cieszyły się seminaria dotyczące nadchodzących trendów w modzie, przygotowane przez redakcje magazynów branżowych oraz wydawnictwa.
Złoto dla najlepszych
Rozstrzygnięto konkurs o Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich. Wyroby zgłoszone do konkursu i prezentowane podczas Salonu oceniał Sąd Konkursowy pracujący pod przewodnictwem prof. Andrzeja Korzeniowskiego.
Nagrodzone produkty:
· Krawat przypinany
„ADAM” Krawiectwo Lekkie, Bieliźniarstwo, A.M. Korczak, z Blizne Łaszczyńskiego
· Klamerka KLR 14
„KBK” Beata i Krzysztof Kubiak, z Częstochowy
Stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy zostały wyróżnione medalem Acanthus Aureus. Konkurs promuje najlepsze rozwiązania architektoniczne i graficzne sprzyjające bezpośredniej komunikacji z klientem oraz pozytywnemu postrzeganiu wizerunku firmy. Nagrodzeni wystawcy:
· Andrychowskie Zakłady Przemysłu Bawełnianego ANDROPOL S.A.
· Agencja Reklamowo – Wydawnicza VRZESIEŃ STUDIO, Łódź
· DSD POLSKA Sp. z o. o,Warszawa
Dlaczego Poznań?
Producenci i handlowcy zaprezentowali wspaniałe, bogate oferty, przygotowane na podstawie aktualnych trendów. Świadczy to o przenikaniu światowych standardów do polskiego przemysłu lekkiego. Udział w targach dla wielu wystawców wciąż jest okazją do zainicjowania profesjonalnych kontaktów handlowych, gdyż szeroki odbiór wizerunku firmy oraz promowanego produktu stwarza duże prawdopodobieństwo zwiększenia sprzedaży. Profesjonalne spotkania targowe pomagają sklasyfikować właściwie docelową grupę odbiorców i odnaleźć nisze rynkowe.
Wystawcy i zwiedzający tego salonu chcą przyjeżdżać do Poznania, chcą się tutaj spotykać z handlowcami. Ponad 65 proc. zwiedzających jest bardzo zadowolona z oferty prezentowanej podczas Salonu, a aż 90 proc. ankietowanych odpowiada termin targów i uważają go za korzystny dla swoich kontraktów.
Z przyjemnością zapraszamy na wiosenną edycję Targów Odzieży i Tkanin – Poznańskie Dni Mody, które odbędą się od 1 do 3 marca 2005 roku.
l.lewandowska
|