Targi Madryckie SIMM to sukces
Madryckie SIMM to sukces
01/09/2004

Semana International de la Moda de Madrid, wiodące targi hiszpańskie, świętują sukces. Przybywa odwiedzających, przybywa wystawców, w branży coraz głośniej o tym, że Madryt staje się ważnym punktem na mapie mody – i w kwestiach kreowania trendów i robienia na modzie biznesowych interesów.

W tym roku na targi przyjechało 25,600 odwiedzających – a to co organizatora (IFEMA) szczególnie cieszy to wzrost zainteresowania imprezą wśród firm z Europy Środkowo-Wschodniej.

Wystawiało się 960 firm z segmentu mody damskiej, męskiej, bielizny i kostiumów kąpielowych. Ponad 200 wystawców reprezentowało firmy spoza Hiszpanii.

Generalnie większość wystawców kontraktowała swoje wyroby na sezon wiosenno-letni 2005, ale w hali nr 10 znalazło się miejsce dla firm pracujących w systemie pronto moda i oferujących kolekcje na tegoroczną jesień i zimę.

Bardzo silną reprezentację miały na targach firmy z Portugalii (wsparcie ze strony ICEP – Portugalskiego Stowarzyszenia Mody), których kolekcje – widziałam, potwierdzam – są zdecydowane twórcze, ciekawe i atrakcyjne cenowo.

Czy Madryt wyjdzie spoza kręgu targów regionalnych, ważnych głównie w południowej części naszego kontynentu? Organizatorzy usilnie nad tym pracują, ale lokalizacja – nawet w dobie tanich linii lotniczych – może okazać się przynajmniej na razie silniejsza...

l.lewandowska