Handel z Obwodem Kaliningradzkim
28/05/2004
Zakończona 21 maja IX Polska Wystawa Narodowa Polexport 2004 w Kaliningradzie była największą, pod względem zajmowanej powierzchni i ilości uczestniczących w niej firm, polską ekspozycją w Rosji. Wystawiało się blisko 200 firm z całej Polski. Targi miały status Polskiej Wystawy Narodowej, co oznacza, że polski rząd uznaje ją za kluczową z punktu widzenia współpracy gospodarczej z Rosją. Było to pierwsze po wstąpieniu Polski do UE tej rangi wydarzenie gospodarcze, ukierunkowane na Wschód. Polscy wystawcy sprawdzali w praktyce funkcjonowanie nowych warunków handlu po podpisaniu 27 kwietnia umowy o partnerstwie i współpracy gospodarczej miedzy Unią i Rosją.
Przez cztery dni wystawę zwiedziło ponad 25 tysięcy osób, także z Litwy, Łotwy, Kazachstanu i innych miast Rosji – Czelabińska, Omska, St. Petersburga, Moskwy, Jarosławia.
Sektor odzieżowy nie był najsilniej reprezentowana branżą podczas targów, ale jedną z ważniejszych atrakcji wystawy był pokaz polskiej mody zorganizowany przez łódzką firmę Moda Forte. Impreza ta zgromadziła kilkadziesiąt firm rosyjskich, które zainteresowane są nawiązaniem kontaktów handlowych z polskimi producentami odzieży.
Gubernator Obwodu Kaliningradzkiego – Włodzimierz Jegorow – przyznał nagrody dla firm wyróżniających się dobrą kooperacją z przedsiębiorcami Obwodu Kaliningradzkiego. Z naszej branży uhonorowano firmę Grażka, której produkty, według słów gubernatora, są na tamtejszym rynku „rozchwytywane”. Dyplom Włóczni Jaćwingów za hit targowy otrzymała firma Royal Fashion za kolekcję odzieży, a Medal Wstęgi Niemna za efektywną współpracę z firmami rosyjskimi trafił do firmy Optex S.A., producenta tkanin.
l.lewandowska
|