Krajowa Izba Mody Krajowa Izba Mody jest organizacją samorządu gospodarczego utworzoną uchwałą Walnego Zgromadzenia Członków Założycieli z dnia 12.11.1992 roku, na podstawie ustawy o izbach gospodarczych. Posiada osobowość prawną i jest zarejestrowana w Wydziale Gospodarczym Sądu Rejonowego w Łodzi. Działa w oparciu o statut, w myśl którego członkami izby mogą być podmioty prowadzące działalność gospodarczą, instytucje naukowe, uczelnie techniczne i artystyczne oraz inne organizacje pracodawców i zrzeszenia twórcze.
Od 25 września 1997 roku prowadzi działalność w nowej siedzibie - Centrum Promocji Mody. Dysponuje profesjonalnie przygotowaną salą pokazową na 250 miejsc siedzących z zapleczem, salą baletową, konferencyjną i szkoleniową.
Cele
Głównym i nadrzędnym celem izby jest promocja polskiego wzornictwa, polskich projektantów i polskich wyrobów. KIM prowadzi również działalność szkoleniową, organizuje wyjazdy na targi, seminaria, pokazy mody i jest źródłem informacji i kontaktów dla firm, producentów i projektantów. Prowadzona przez KIM działalność przyczynia się do promocji Łodzi.
Istnienie Centrum Promocji Mody daje możliwość wykreowania Łodzi jako ośrodka wzornictwa i bazy projektowej - zaplecza dla wszystkich tych, którzy tworzą modę i mają wpływ na jej ukierunkowanie i wysoki poziom - jak również przyczyni się do podtrzymania tekstylnych tradycji tego miasta.
Działalność
Najbardziej widoczną działalnością izby jest organizacja konkursów i pokazów mody. W kalendarzu corocznych imprez znajdują się pokazy połączone z finałami ogólnopolskich konkursów.
Są to:
· konkurs dla profesjonalnych projektantów mody o nagrodę i tytuł: “Projektanta i Producenta Roku" (pięć edycji)
· konkurs na projekt inspirowany folklorem i sztuką ludową “Moda Folk" (pięć edycji)
· konkurs na projekt sukni ślubnej.
· konkurs na projekt bielizny damskiej “Intima Art”
· konkurs inspirowany tkaniną dżinsową “Jeans Design”
Pokazom konkursowym towarzyszy olbrzymie zainteresowanie publiczności i mediów a patronat nad nimi obejmują znane osobistości życia publicznego.
Oprócz pokazów towarzyszącym konkursom, organizowane są:
· Gala Dyplomowa studentów Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi
· Gala Karnawałowa
· pokaz mody młodzieżowej
· pokaz dla Amazonek
· pokazy tematyczne towarzyszące innym wydarzeniom kulturalnym, np. moda kilimowa
· pokazy mody towarzyszące konferencjom, zjazdom i innym spotkaniom, np. pokaz mody sportowej inaugurujący sezon golfowy, pokazy uświetniające konferencje firm (“Jean Claire", “Knoll")
· pokazy promujące polski przemysł tekstylny i odzieżowy, np. pokaz towarzyszący francuskiej misji handlowej, pokaz dla korpusu dyplomatycznego
· pokazy handlowe towarzyszące kontraktacjom i targom
· pokazy finałowe kolejnych edycji kursów dla dzieci i młodzieży pod nazwą “Szkoła Modelek Krajowej Izby Mody"
Innym rodzajem działalności jest organizacja konferencji, spotkań branżowych i seminariów. Corocznie odbywa się kilka takich imprez, które mają na celu wspieranie rodzimego przemysłu i pomoc członkom i sympatykom izby w ich rozwoju. Są to np. seminaria na temat możliwości uzyskania pomocy finansowej z funduszy Unii Europejskiej, na temat norm ISO 9000 i na każdy inny temat, na który jest zapotrzebowanie.
Dwa razy w roku organizowanie są seminaria “Forum Tendencji", na których przedstawiane są nowości wzornicze, kolorystyka i obowiązujące trendy na nadchodzące sezony. Materiały przygotowywane są w oparciu o wiodące imprezy targowe. W ostatnim roku po raz pierwszy przeprowadzone zostało podobne seminarium na temat tkanin obiciowych.
Wspólne wyjazdy na targi – to kolejne pole działalności izby. Wiąże się to z poważną obniżką kosztów dla firm zainteresowanych tą formą promocji. Organizowane są zarówno wyjazdy szkoleniowe, połączone ze zwiedzaniem targów jak i wyjazdy handlowe - dla firm i projektantów mających indywidualne albo wspólne stoiska targowe. Dodatkową zaletą wspólnego wyjazdu na targi jest także to, że firmy biorące w nim udział mogą otrzymać dodatkowe dofinansowanie z Ministerstwa Gospodarki. O takie dofinansowanie może ubiegać się wyłącznie izba (nie przysługuje ono wystawcom indywidualnym).
W ramach struktury izby działa Placówka Kształcenia Ustawicznego, której zadaniem jest szkolenie kadr dla przemysłu odzieżowego i tekstylnego. Prowadzi ona kursy i szkolenia głównie z zakresu konstrukcji odzieży (w różnych asortymentach), stopniowania szablonów i technologii odzieży.
Krajowa Izba Mody prowadzi kursy skierowane do dzieci i młodzieży pod nazwą “Szkołę Modelek i Prezenterów". Jest to pozaszkolne forma zajęć dla wszystkich chętnych, bez względu na wzrost i wiek. Jej podstawowym celem jest nauka dzieci i młodzieży dbania o własny wygląd i o sposób poruszania się. Uczestnicy oprócz zajęć z wizażystką, fryzjerem i stylistą większość czasu spędzają na wybiegu, gdzie uczą się ładnie poruszać, trzymać odpowiednio sylwetkę a także nabierać pewności siebie. Zarówno uczestnicy jak i rodzice, bardzo chwalą sobie tę formę zajęć, gdyż u absolwentów kursów widać wyraźną zmianę ich postawy i psychiki. Całość kończy się profesjonalnym pokazem dyplomowym dla rodziców, mediów i zaproszonych gości.
Kolejne edycje “Szkoły Modelek i Prezenterów" odbywają się kilka razy w roku - zarówno w czasie roku szkolnego jak i w wakacje.
Na bazie jej absolwentów powstała Agencja Modelek i Prezenterów Krajowej Izby Mody, która obsługuje pokazy organizowane przez Izbę a także zyskując uznanie na rynku - coraz więcej imprez na terenie Łodzi.
Dla członków Krajowej Izby Mody wydawany jest “Informator KIM". Zawiera on informacje o pokazach, konkursach, seminariach, kursach i innych wydarzeniach, które są podejmowane z myślą o wspieraniu firm członków Izby, ale także o całym krajowym przemyśle lekkim. Rozprowadzany jest nieodpłatnie i stanowi cenne źródło informacji i komunikacji.
Krajowa Izba Mody dysponuje odnowionym budynkiem położonym malowniczo nad stawem przy głównej ulicy miasta w centrum. Z uwagi na położenie i dobre zagospodarowanie siedziba KIM jest miejscem różnorodnych imprez organizowanych przez inne instytucje. W sali pokazowej, konferencyjnej czy lustrzanej odbywają się spotkania, konferencje, zjazdy a nawet jubileusze firm, połączone z cateringami i występami artystycznymi. W Centrum Promocji Mody możliwe jest zorganizowanie każdego rodzaju imprezy - łącznie z występami zespołów muzycznych, gdyż sala pokazowa wyposażona jest w profesjonalne oświetlenie, nagłośnienie i wybieg. Na jej zapleczu znajdują się garderoby i inne pomieszczenia socjalne.
Głównym zadaniem Krajowej Izby Mody jest jednak promocja krajowego przemysłu lekkiego i tekstylnego, promocja Łodzi - centrum mody i przemysłu tekstylnego - oraz wspieranie przedsiębiorstw tej branży w rozwijaniu ich przedsiębiorczości.
Nasza siedziba i nasza działalność skierowana jest przede wszystkim na ten cel. Jesteśmy miejscem kontaktów projektantów, producentów, klientów i mediów.
Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia naszej siedziby i do współpracy.
|
|
|