Styl/Kabo
22/08/2003
Targi Styl/Kabo odbywające się w dniach 19-21 sierpnia 2003 r. zgromadziły 860 wystawców z 19 krajów. 660 z nich wzięło udział w targach Styl, a 200 w obuwniczej części Kabo. Zagraniczni odwiedzający przybyli
z 31 państw takich jak: Słowacja, Polska, Niemcy, Austria, Węgry, Włochy, Litwa i Słowenia. 56,3% zwiedzających było zainteresowanych informacjami związanymi z trendami w modzie, a 32,2% wyrażało gotowość nawiązania nowych kontaktów handlowych. 89,5% odwiedzających wyraziło chęć przyjazdu na następną edycję, a 9,3% nie podjęło jeszcze decyzji. Aż 82,5% z pytanych wystawców chce wziąć udział w następnej edycji targów, a 14,3% nie potrafiło jeszcze odpowiedzieć na to pytanie.
Targi Styl/Kabo odbywające się w dniach 19-21 sierpnia 2003 r. zgromadziły 860 wystawców z 19 krajów. 660 z nich wzięło udział w targach Styl, a 200 w obuwniczej części Kabo. Zagraniczni odwiedzający przybyli
z 31 państw takich jak: Słowacja, Polska, Niemcy, Austria, Węgry, Włochy, Litwa i Słowenia. 56,3% zwiedzających było zainteresowanych informacjami związanymi z trendami w modzie, a 32,2% wyrażało gotowość nawiązania nowych kontaktów handlowych. 89,5% odwiedzających wyraziło chęć przyjazdu na następną edycję, a 9,3% nie podjęło jeszcze decyzji. Aż 82,5% z pytanych wystawców chce wziąć udział w następnej edycji targów, a 14,3% nie potrafiło jeszcze odpowiedzieć na to pytanie.
Fashion.pl
Z Polski na targi pojechali następujący wystawcy: AGW Kolor, Krawiectwo Konfekcyjne Małgorzata Różana, Krawictwo Konfekcyjne Damsko-Męskie Andrzej Gołba, Modextil, Filmar Filipiak i Marchlewski, Teofilów, Redan, Rokiet, Krawictwo Ogólne Lef, Grażka, Ferax iril, Getex, Lama, USI Spółdzielnia Wielobranżowa, Gabriella, Etos, New Man, Juwenia, Dalia, Rytex, Jackie, Wojtex, Skorpion, Wadima, Leder, Albed, Con-Duo, Consay, Karen, Polimex, Optex, Agma, Inter-Mix. W jesiennej edycji podobnie jak we wiosennej Agencja Promocji Eksportu, przedstawiciel targów w Brnie, zorganizowała duże przestrzenne stoisko fashion.pl, na którym prezentowane były fragmenty kolekcji polskich firm reprezentujących branżę odzieżową i bielizny, skórzaną, kaletniczą i obuwniczą. Wyspa fashion.pl była nie tylko stoiskiem polskiego organizatora, ale przede wszystkim miejscem spotkań Polaków obecnych na targach w Brnie. Tradycyjnie już swoje stoisko miała również Ambasada Polska w Pradze. Radca handlowy Bernard Błaszczyk oraz I sekretarz Remigiusz Górski zadbali o opracowania dotyczące rynku czeskiego oraz na bieżąco służyli radą i wiedzą o Czechach.
Polacy rzeczywiście byli widoczni na tych targach: oprócz dużego stoiska A.P.E. na każdym polskim stoisku widniało logo fashion.pl. To na pewno buduje pozytywny wizerunek Polski jako producenta i eksportera odzieży. Cieszy również polski akcent na pokazach handlowych, na które zdecydował się polski Leder.
Seminaria
Pierwszego dnia targów dla polskich wystawców, zwiedzających oraz dziennikarzy odbyły się seminaria. Pierwsze poprowadziła Monika Karwat Đ specjalista zespołu informacji i promocji z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Seminarium dotyczyło oferowanych programów pomocowych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Drugie seminarium, prowadzone przez Pawła Kowalewskiego Đ pełnomocnika zarządu ds. marketingu KUKE Polska Đ dotyczyło ubezpieczeń należności.
Polski wieczór
Na wieczornym, tradycyjnym bankiecie polskich wystawców zwiedzający dziennikarze, organizatorzy i goście uczcili rocznicę 10-lecia uczestnictwa Polski w targach w Czechach. Pierwszą firmą, która 10 lat temu zdecydowała się targi w Brnie i konsekwentnie jest obecna na każdej edycji, jest Demar. Obserwując targi: wystawców, odwiedzających, można było odnieść wrażenie, że było podobnie jak poprzednich edycjach. Pytanie: czy to dobrze? Biorąc pod uwagę wciąż trudną sytuację ekonomiczną, to chyba nieźle.
|