Ispo summer 2003
07/08/2003
1 lipca br. zakończyła się trwająca trzy dni kolejna edycja letnich targów sportowych Ispo.
Skrócenie ekspozycji do trzech dni zostało bardzo dobrze przyjęte przez całą branżę.
W halach targowych - otwartych aż do godziny 19:00 zapanowała atmosfera intensywnej pracy, przeplatana widowiskowymi pokazami mody i ciekawymi forami dyskusyjnymi. Ponadto wcześniejszy termin (przełom czerwca i lipca) imprezy wystawienniczej zagwarantował kompletny przegląd rynku sportowego na początku sezonu, a także przed różnymi krajowymi
i zagranicznymi terminami prezentacyjnymi. Tym samym Ispo potwierdziło swoją funkcję jako źródła aktualnych informacji o trendach i nowatorskich rozwiązaniach technologicznych. Manfred Wutzlhofer, prezes zarządu targów monachijskich stwierdził:"Targi Ispo są imprezą informacyjną. To jej podstawowa funkcja i aby móc jej sprostać, Ispo musi być organizowane na początku sezonu oraz w przededniu różnych krajowych i międzynarodowych terminów poprzedzających składanie zamówień. Szeroko pojęta branża handlu artykułami sportowymi musi mieć na targach możliwość dokonania całościowego przeglądu nowości we wszystkich asortymentach, zanim rozpocznie proces podejmowania decyzji. Oglądanie, planowanie, budżetowanie, zamawianie - taka jest prawidłowa kolejność. Wiodące targi branży sportowej muszą odbywać się na początku sezonu, zapewniając tym samym we właściwym czasie komunikację z całą branżą handlu artykułami sportowymi i stając się podstawą powodzenia działań marketingowych i koncepcji serwisowych".
Oferta targowa
Swoją ofertę na powierzchni 100 tys. mkw. przedstawiło prawie1100 wystawców z ponad 40 krajów świata. Tegoroczna impreza koncentrowała się głównie na handlu. Toteż handlowcy mogli zdobyć wszelkie ważne informacje i zapoznać się z nowościami pojawiającymi się w tym sektorze. W tym celu zorganizowane zostały różne imprezy towarzyszące, jak: konkurs dla innowacji produktowych Start-Up "Ispo DuPont BrandNew", projekt wspierania młodych przedsiębiorców "Ispo Trainee Project", program Ispocard Membership, zapełniający nieskomplikowane
i tanie uczestnictwo w targach, VOLVO SportsDesign Forum, poświęcone informacjom o nowych trendach, Colour Forum, zorganizowane przez Worth Global Style Network oraz międzynarodowa wystawa designerów International Designer's Exhibition of Active Sport. We współpracy z FEDAS - Europejskim Zrzeszeniem Związków Handlu Artykułami Sportowymi, Ispo zorganizowało program dla kluczowych klientów amerykańskich z branży outdoor.
Międzynarodowa oferta Ispo Summer 2003 została zgrupowana w ramach branżowych platform, tzw. special communities.
Halę A1 zajęła special communities racket_ispo i teamsport_ispo na czele z takimi firmami jak: Amer, Champion, Dunlop, Fisher czy Yonex. Prezentację produktów uzupełniały tutaj pokazy tenisa ziemnego
i stołowego, które zostały przygotowane przez wystawców.
Running_ispo w hali A2 połączyło modne tematy nordic walking i walking z outdoor_ispo w hali A3. Elementem łączącym ăNordic Fitness Sport ParkÓ z pozostałymi działami specjalnymi był "Nordic Walking-Parcours" wiodący przez atrium i hale A2 i A3.
Oprócz running_ispo w hali A2 były zorganizowane nowe działy football_ispo i bike_ispo reprezentowane przez takie firmy, jak: Adidas, Asics, Converse, Ecco, Gore Bikewear, Lotto czy New Balance. W centrum hali mieścił się punkt oferujący kompletny program informacji o sportach wytrzymałościowych.
Na outdoor-ispo zaprezentował się oprócz znanych już przedsiębiorstw, jak: Columbia, Craft of Scandinavia, Dolomite, Gore, Helly Hansen, Hi-Tec, Polartec, Trespass, Trezeta po raz pierwszy amerykański producent z działu outdoor i climbing firma Gramicci.
W hali A3 została umieszczona także ekspozycja fitness_ispo, skupiająca takich oferentów, jak: Body Sculpture, Compex, Motion Fitness. Ważnym tematem prezentowanym w tym dziale był wellness.
W hali A4 wystawili się przedstawiciele sportów deskowych. Halę A5 zajął dział o nazwie inline skates, gdzie prezentowano wyposażenie i sprzęt ochronny. Niezapomnianych wrażeń dostarczył wszystkim pokaz akrobacji na deskorolkach zorganizowany we współpracy z firmą Salomon. W tej samej hali usytuowany był również specjalny dział poświęcony materiałom. Odzież sportowa oraz kostiumy pływackie
i plażowe miały swoje miejsce w hali A6. Tutaj również odbyły się pokazy mody. W kolejnych halach B3 i B4 swoje miejsce miały międzynarodowe ekspozycje. W hali B5 obecne były organizacje z działu zakupów Intersport i Sport 2000.
Polscy wystawcy na targach Ispo Summer 2003
Etos (Diverse)
Polanik Sports Equipment
Sure Shot (Gramet Sport)
Vega Europe
Vitex
awakulak
|