Targi Asia Expo Poland
Asia Expo Poland
05/07/2005

W dniach 31 maja - 2 czerwca br. miała miejsce polska edycja targów Asia Expo.

Była to pierwsza tego typu ekspozycja (tylko dla handlowców) zorganizowana przez firmę Kenfair z Hongkongu w naszym kraju.

Wbrew wcześniejszych obawom ze strony polskiej branży zabawkarskiej targi te nie wpłynęły znacznie na zwiększenie taniego importu z Chin. Do Polski przyjechała niewielka liczba producentów zabawek - głównie wyrobów z pluszu, artykułów karnawałowych, upominków i zabawek elektronicznych.

W sumie wystawiło się 400 producentów (a nie jak wcześniej przewidywano 500 firm) z Chin, Hongkongu, Tajwanu, Tajlandii, Korei, Indii, Filipin, Pakistanu i Singapuru.



Oferta:

- artykuły reklamowe

- zabawki i gry

- artykuły dla niemowląt i dzieci

- torby

- tekstylia

- obuwie

- odzież

- artykuły gospodarstwa domowego

- wyroby papiernicze i biurowe

- artykuły wyposażenia wnętrz

- ceramika i porcelana

- dekoracje bożonarodzeniowe

- sztuczna biżuteria

- kryształy i szkło

- upominki

- wyroby ze skóry

- oświetlenie

- zegarki

- wyroby z wikliny i drewna

- przybory do kaligrafii.



Herbert Ip, prezes Kenfair International, powiedział: - Asia Expo Poland to najnowsza wystawa handlowa z serii Kenfair International Asia Expo. Podobnie jak inne organizowane przez nas imprezy - zwłaszcza w Londynie, Las Vegas i Szanghaju - Asia Expo Poland ma na celu wspieranie handlu między producentami z Azji a resztą świata. Tym razem położyliśmy szczególny nacisk na kontakty z handlowcami z Europy Wschodniej.

Z kolei dyrektor Kenfair International Duncan Cheung zwrócił uwagę na to, że Polska ze względu na swoją centralną lokalizację w Europie jest miejscem, które może przyciągnąć kupujących zarówno z Zachodu, jak

i z rozwijających się rynków wschodnich.

Cheung dodał, że wraz z redukcją taryf celnych obniżone zostały koszty importu. Dzięki tym targom azjatyckie firmy będą miały okazję, aby zaistnieć na rynku europejskim.

Chińskie targi w Warszawie w ciągu trzech dni odwiedziło prawie 4 400 przedsiębiorców. Tutaj także przypuszczenia organizatorów nie sprawdziły się, którzy spodziewali się prawie 10 tyś. handlowców z całej Europy. Jak się dowiedzieliśmy, byli to głównie importerzy i dystrybutorzy, choć nie zabrakło też właścicieli hurtowni, sklepów, a nawet sieci. Spora grupa polskich firm przyjechała na Asia Expo Poland w celu zbadania sytuacji i obejrzenia aktualnej oferty ich konkurentów z Dalekiego Wschodu.

Większość naszych rozmówców była zadowolona z przebiegu Asia Expo w Polsce. Wystawcy mówili o sporej grupie handlowców zainteresowanych ich ofertą nie tylko z Polski, ale także innych krajów, np. z państw byłego bloku wschodniego, Czech, Słowacji, a nawet Portugalii czy Grecji. Byli jednak i tacy, którzy efekty ich pobytu podczas Asia Expo Poland nie ocenili zbyt dobrze. Ich zdaniem liczba zwiedzających nie była zbyt imponująca, a rozmowy na stoiskach mało owocne. Jak mówili, zdecydowanie lepiej wypadła organizowana w 2001 roku impreza w Londynie.

Dlaczego? Może nasz rynek jest już przesycony towarami z Chin, a może zaprezentowana na targach oferta była mało interesująca dla naszych przedsiębiorców.



Kenfair - targi zabawkarskie

* Kenfair Asian Expo - Las Vegas (USA) - 16-18 sierpnia 2005 r.

* Hong Kong International Toys & Gifts Show (Mega Show Part 1) - 20-23 października 2005 r. - Hongkong (Chiny)

* Mega Show Part 2 - 27-29 października - Hongkong (Chiny)

* Asia Expo London - 2-4 lutego 2006 r. - Londyn (Wielka Brytania)

* Asia Expo Poland - czerwiec 2006 r. - Warszawa