Asia Expo Poland
05/07/2005
W dniach 31 maja - 2 czerwca br. miała miejsce polska edycja targów Asia Expo.
Była to pierwsza tego typu ekspozycja (tylko dla handlowców) zorganizowana przez firmę Kenfair z Hongkongu w naszym kraju.
Wbrew wcześniejszych obawom ze strony polskiej branży zabawkarskiej targi te nie wpłynęły znacznie na zwiększenie taniego importu z Chin. Do Polski przyjechała niewielka liczba producentów zabawek - głównie wyrobów z pluszu, artykułów karnawałowych, upominków i zabawek elektronicznych.
W sumie wystawiło się 400 producentów (a nie jak wcześniej przewidywano 500 firm) z Chin, Hongkongu, Tajwanu, Tajlandii, Korei, Indii, Filipin, Pakistanu i Singapuru.
Oferta:
- artykuły reklamowe
- zabawki i gry
- artykuły dla niemowląt i dzieci
- torby
- tekstylia
- obuwie
- odzież
- artykuły gospodarstwa domowego
- wyroby papiernicze i biurowe
- artykuły wyposażenia wnętrz
- ceramika i porcelana
- dekoracje bożonarodzeniowe
- sztuczna biżuteria
- kryształy i szkło
- upominki
- wyroby ze skóry
- oświetlenie
- zegarki
- wyroby z wikliny i drewna
- przybory do kaligrafii.
Herbert Ip, prezes Kenfair International, powiedział: - Asia Expo Poland to najnowsza wystawa handlowa z serii Kenfair International Asia Expo. Podobnie jak inne organizowane przez nas imprezy - zwłaszcza w Londynie, Las Vegas i Szanghaju - Asia Expo Poland ma na celu wspieranie handlu między producentami z Azji a resztą świata. Tym razem położyliśmy szczególny nacisk na kontakty z handlowcami z Europy Wschodniej.
Z kolei dyrektor Kenfair International Duncan Cheung zwrócił uwagę na to, że Polska ze względu na swoją centralną lokalizację w Europie jest miejscem, które może przyciągnąć kupujących zarówno z Zachodu, jak
i z rozwijających się rynków wschodnich.
Cheung dodał, że wraz z redukcją taryf celnych obniżone zostały koszty importu. Dzięki tym targom azjatyckie firmy będą miały okazję, aby zaistnieć na rynku europejskim.
Chińskie targi w Warszawie w ciągu trzech dni odwiedziło prawie 4 400 przedsiębiorców. Tutaj także przypuszczenia organizatorów nie sprawdziły się, którzy spodziewali się prawie 10 tyś. handlowców z całej Europy. Jak się dowiedzieliśmy, byli to głównie importerzy i dystrybutorzy, choć nie zabrakło też właścicieli hurtowni, sklepów, a nawet sieci. Spora grupa polskich firm przyjechała na Asia Expo Poland w celu zbadania sytuacji i obejrzenia aktualnej oferty ich konkurentów z Dalekiego Wschodu.
Większość naszych rozmówców była zadowolona z przebiegu Asia Expo w Polsce. Wystawcy mówili o sporej grupie handlowców zainteresowanych ich ofertą nie tylko z Polski, ale także innych krajów, np. z państw byłego bloku wschodniego, Czech, Słowacji, a nawet Portugalii czy Grecji. Byli jednak i tacy, którzy efekty ich pobytu podczas Asia Expo Poland nie ocenili zbyt dobrze. Ich zdaniem liczba zwiedzających nie była zbyt imponująca, a rozmowy na stoiskach mało owocne. Jak mówili, zdecydowanie lepiej wypadła organizowana w 2001 roku impreza w Londynie.
Dlaczego? Może nasz rynek jest już przesycony towarami z Chin, a może zaprezentowana na targach oferta była mało interesująca dla naszych przedsiębiorców.
Kenfair - targi zabawkarskie
* Kenfair Asian Expo - Las Vegas (USA) - 16-18 sierpnia 2005 r.
* Hong Kong International Toys & Gifts Show (Mega Show Part 1) - 20-23 października 2005 r. - Hongkong (Chiny)
* Mega Show Part 2 - 27-29 października - Hongkong (Chiny)
* Asia Expo London - 2-4 lutego 2006 r. - Londyn (Wielka Brytania)
* Asia Expo Poland - czerwiec 2006 r. - Warszawa
|