Norymberga 2005
Koncentrowanie się na nowych trendach, prezentacja oryginalnych produktów i organizowanie ciekawych paneli dyskusyjnych to zdaniem Ernsta Kicka, prezesa zarządu norymberskich targów, najważniejsze elementy warunkujące sukces każdej ekspozycji.
Przyjęta przez Spielwarenmesse strategia od lat przynosi wymierne korzyści, co przejawia się w stabilnej liczbie wystawców (2004 r. - 2705) i stale rosnącym zainteresowaniu tą imprezą wśród zwiedzających z całego świata (2004 r. - 108 państw, 2003 r. - 100).
Tegoroczne targi, z uwagi na długi w tym roku karnawał, odbywają się nieco później niż w innych latach - 10-15 lutego.
Nowości targowe
* W centrum innowacji (hala nr 4) będzie miała miejsce prezentacja najnowszych zabawek znajdujących się na targach oraz tych, które otrzymały nagrodę w konkursie Innovation Award (niezależne jury składające się z ekspertów w dziedzinie badania rynku ze stowarzyszeń zabawkarskich i specjalistycznych stowarzyszeń handlowych wybiera produkty spośród dziesięciu różnych kategorii). W konkursie może wziąć udział każdy wystawca, przesyłając przed rozpoczęciem imprezy swoje zgłoszenie do organizatorów targów.
* Swoją premierę (hala 8 i 9) będzie miał segment artykułów typu outdoor/czas wolny. O rosnącym zainteresowaniu tą grupą produktów świadczy liczba ponad 140 wystawców z całego świata. Sektor outdoor to m.in. różnego rodzaju zabawki plażowe i kąpielowe, artykuły do uprawiania sportów wodnych, urządzenia na place zabaw, rowery, piłki i wiele innych wyrobów służących do aktywnego spędzania czasu wolnego przez dzieci i młodzież.
* W tym roku otwarto nowe centrum kongresowe CNN Ost stanowiące przestrzenne i funkcjonalne wejście do poszczególnych hal. Ma ono zastąpić prowizoryczne wejścia namiotowe przed halami 7 i 14.
* „Spaceback” to nowa akcja prowadzona przez targi Spielwarenmesse. Wystawcy, którzy wykażą się aktywnością marketingową, otrzymają specjalne konta punktowe, tzw. Spacepoints, które będą rozliczane w odniesieniu do kosztów powierzchni wystawienniczej w następnym roku, co oznacza zwrot pieniędzy za stoisko.
„Spacepoints” można zbierać m.in. za pomocą takich działań jak:
- rezerwacja usług związanych z targami (wpis do katalogu, prezentacja artykułów w Centrum Innowacji)
- rezerwacja usług prasowych i udział w przeglądzie nowości organizowanym dla prasy
- korzystanie z Online Service Center oraz rezerwacja usług online
- zgłaszanie swojego udziału na targi w roku 2006.
Punkty za aktywność można również uzyskać, uczestnicząc w roli wystawcy w Shanghai Toy Expo lub biorąc udział w ToyPreview - imprezie informacyjnej w Norymberdze dla najlepszych handlowców.
Dzięki osobistemu loginowi (www.spielwarenmesse.de) każda firma może mieć wgląd w aktualny stan swojego konta. Za każde tysiąc zebranych punktów (ăSpacepointsÓ) wystawcy zostanie dopisana na
targi w roku 2006 powierzchnia wystawiennicza o wielkości 1 mkw.
* W hali nr 4 zwiedzający będą mieli możliwość przetestowania coraz bardziej popularnych wśród dzieci i młodzieży zabawek kreatywnych.
Informacje dla zwiedzających
* Podczas targów warto nabyć magazyny targowe „Play it” i „Plan it”, które znacznie ułatwiają Państwu poruszanie się po terenie targowym i orientację w poszczególnych halach.
* Uwaga! Bilet wstępu na targi upoważnia zwiedzających do korzystania z miejskiego transportu publicznego.
* W czasie targów zwiększeniu ulegnie liczba połączeń lotniczych do Norymbergi przez Monachium, Frankfurt i Amsterdam.
* Centrum Turystyczne w Norymberdze pośredniczy w wynajmowaniu prywatnych pokoi na terenie miasta.
* Agencja turystyczna B. von Wirth Reisen poleca atrakcyjne hotele zapewniające swoim klientom dowóz i przywóz z terenu targów.
* Kolejna edycja Spielwarenmesse odbędzie się w dniach 2-7 lutego 2006 r.
|