Paperworld we Frankfurcie
23/04/2004
Rekordowa liczba odwiedzających (zdaniem niektórych przedsiębiorców nieco mniejsza niż rok temu), wysoki, 95-procentowy stopień zadowolenia zarówno wśród wystawców, jak i gości to wyniki końcowego raportu, podsumowującego tegoroczne frankfurckie targi Paperworld.
Jak podaje Messe Frankfurt, na Paperworld 2004 pojawiło się ponad 69 tys. odwiedzających ze 115 krajów, co stanowi 4% więcej w stosunku do roku poprzedniego. Największa liczba gości zagranicznych przybyła z Włoch (1 757), Francji (1 713), Wielkiej Brytanii (1 252), Holandii (1 017) i Belgii (853). Na miejscu 6., z 40-procentowym przyrostem odwiedzających, znalazły się Stany Zjednoczone, jeden z najważniejszych i największych rynków na świecie. W grupie wystawców z Polski znalazły się 42 firmy. Jak sami podkreślają Paperworld, to jedna z najważniejszych imprez tej branży. Poza możliwością obejrzenia najnowszych trendów, podpatrzenia konkurencji można tutaj nawiązać cenne kontakty z odbiorcami, jak i dostawcami surowców.
W tym roku zwiększeniu uległa liczba przeprowadzanych podczas ekspozycji rozmów biznesowych. Fakt ten związany jest ze wzrostem o 7% w stosunku do roku poprzedniego liczby handlowców. 60% branżowych odwiedzających oraz wystawców ocenia obecną sytuację w branży jako zadowalającą - a co piąty nawet jako dobrą. Generalnie daje się zauważyć tendencję, iż głównym czynnikiem sukcesu na Paperworld są kontakty i nowe koncepcje - a nie zamówienia lub cena. Intensywność przeprowadzanych rozmów daje się określić na podstawie coraz dłuższego czasu pobytu na targach - 41% branżowych odwiedzających, a tym samym 7% więcej niż w roku ubiegłym, spędziło na Paperworld 3 dni lub dłużej. Na dane te ma również wpływ zwiększająca się liczba gości zagranicznych - 52%.
Z obserwacji wynika, że w segmencie artykułów biurowych dominują przemyślane rozwiązania inteligentne technologie. Nadal liczy się funkcjonalność i design. Preferowane kolory to metaliczne odcienie - przede wszystkim srebrno czerń - jakkolwiek powoli mija era srebrnych kolorów. Jeśli chodzi o artykuły piśmiennicze komfort jest rozumiany jako dokładnie wypracowane i wyprofilowane uchwyty oraz lekko płynne tusze. Forma i kolory są coraz bardziej niezwykłe i zaskakujące. W tym segmencie wyraźnie widać sezonowość kolekcji oraz wzorowanie się na świecie mody.
Majsterkowanie i dekorowanie nadal cieszy się popularnością, szczególnie produkty odpowiadające tzw. Homing-Trend - czyli mogące znaleźć zastosowanie w domu. Telefony komórkowe są ozdabiane błyszczącymi elementami, można przystroić łyżki kuchenne, kubki itd. Na topie są perełki i wielokolorowe aplikacje. Modne jest również tworzenie własnej biżuterii. Podczas Paperworld handlowcy mieli także możliwość obejrzenia najnowszych osiągnięć w dziedzinie gadżetów reklamowych i różnego rodzaju dekoracji. Modna papeteria jest wykonana z papierów metalicznych lub wzorowana na stylu retro. Hitem sezonu są też paski i motywy kwiatowe. Przyszłoroczna edycja targów odbędzie się w dniach 26-30 stycznia.
|