Midec
29/11/2002
Relacja z wiosennej edycji francuskich targów obuwniczych organizowanych w Paryżu.
Midec
Kraj: Francja
Miasto: Paryż
Termin: edycja wiosenna: 9-11 marca 2002r.
Edycja wiosenna: 9-11 marca 2002r.
Najważniejsze francuskie targi obuwia Midec odbyły się w dniach od 9 do 11 marca. Zgromadziły ponad 540 międzynarodowych wystawców, którzy zaprezentowali swoje kolekcje na sezon jesień-zima 2002/03. Przypomnieli także najważniejsze tendencje, obowiązujące w sezonie letnim 2002 roku. Targi Midec to we Francji jedyne targi o międzynarodowym zasięgu. Są miejscem prezentacji nowych kolekcji, komunikacji, prezentacji mody i młodych designerów. Jest to miejsce robienia biznesu, wprowadzania nowych marek. Pięciuset wystawców mieści się w jednej, potężnej hali. Firmy rozlokowane są według asortymentu. Jest kącik dziecięcy, dział damski i męski. W każdym z nich można odnaleźć sfery bardziej ekskluzywnego i nieco tańszego obuwia. Każdej z trzech głównych stref towarzyszyła specjalna ekspozycja. Wybrane modele zaprezentowane w ciekawej aranżacji pomagały zorientować się w najważniejszych trendach mody obowiązujących w danym sezonie. Wystawy te cieszą się zawsze dużym powodzeniem. Nie mniejsze zainteresowanie wzbudzają propozycje ekspozycji sklepowych przygotowanych przez specjalistów. W specjalnych witrynach obuwie eksponowane jest w ciekawy sposób. W dodatku każde z tych okien wystawowych jest zaopatrzone w tabliczkę, na której podany jest koszt ich przygotowania. Wymienione są wszystkie użyte elementy i cena ich zakupu. Na ogół nie przekracza ona 500 euro. Na francuskich targach dominują wystawcy krajowi. Nie brakuje jednak stoisk przygotowanych przez firmy o europejskim lub światowym zasięgu, jak: Ecco, Hšgl, Lloyd. Przyjechała też mocna reprezentacja firm hiszpańskich. Specyfiką paryskiej imprezy jest ekspozycja firm marokańskich i z innych krajów będących dawnymi koloniami francuskimi. Firmy te mają własną ciekawą ofertę wzorniczą. Specjalizują się jednak w kolekcjach letnich. Wiele z nich ze względu na niższe niż we Francji koszty robocizny kooperuje z firmami z kraju Napoleona. Zlecenia dotyczą na ogół szwalni i wykonania pracochłonnych elementów wykończenia.
Brzozowska
|