Targi GDS
GDS
04/12/2002

Relacja z wiosennej i jesiennej edycji niemieckich targów obuwniczych organizowanych w Dusseldorfie.

GDS

Kraj: Niemcy

Miasto: Dusseldorf

Termin: edycja wiosenna: 14-17 marca 2002r.



Edycja wiosenna: 14-17 marca 2002r.

W dniach od 14 do 17 marca 2002 roku w Dusseldorfie swoje premiery miały zarówno kolekcje obuwia klasycznego z najwyższej półki, jak też te masowe skierowane do młodzieży. Wystawcy bowiem pragną zaspokoić potrzeby każdej pary stóp.

Nieoficjalne motto 93. edycji targów GDS, które odbyły się w połowie marca na terenie centrum wystawienniczego w Dźsseldorfie brzmiało:"Trendy dla każdej pary stóp". W ciągu czterech dni, w godzinach 9.00-18.00, na powierzchni 87 tys. m2, około 1700 wystawców zaprezentowało najnowsze kolekcje obuwia na sezon jesień/zima 2002/2003. Już tradycyjnie ekspozycja została podzielona tematycznie na terenie dwunastu hal. Organizatorem odbywających się dwa razy do roku targów GDS jest firma Messe Dusseldorf GmbH, mająca bogate doświadczenie w przygotowywaniu imprez w sektorze branżowym. Wykorzystując swoje liczne kontakty na całym świecie, a także dzięki współpracy ze swoimi lokalnymi przedstawicielami w wielu krajach Messe Dusseldorf GmbH jest w stanie dokładnie penetrować rynek, sprecyzować zakres tematyczny poszczególnych targów, jak też dotrzeć ze swoją ofertą do właściwych osób podejmujących decyzje zakupowe. Partnerami targów GDS w Dźsseldorfie są: Expo Riva Schuh we Włoszech, Sapica w Meksyku oraz Kabo w Czechach. W ofercie targów w Dźsseldorfie już tradycyjnie pojawia się: obuwie damskie (54 proc.), męskie (28 proc.), dziecięce (12 proc.) oraz sportowe (6 proc.). Ponadto stałe miejsce w ekspozycji zajmują akcesoria Đ torebki damskie, torby podróżne, paski oraz pozostała galanteria skórzana. Ekspozycja podzielona jest na następujące sektory tematyczne: International Fashion, Wellness and Comfort, Lifestyle and Sport, Exclusivity, Accessories Order, Kids Corner, Young Fashion, International Basic, Top Style a także Shop and Deco. Organizatorzy imprezy gwarantują, że na Międzynarodowych Targach Obuwia GDS specjaliści z branży znajdą najświeższe, światowe trendy. GDS to najważniejszy w branży punkt pozyskania informacji i dokonania zamówień na świecie. Jako jedna impreza targowa GDS daje kompletny przegląd rynku światowego i jest dzięki temu idealnym jego odzwierciedleniem. Z danych zebranych podczas 91. edycji targów GDS wynika, że zajęły one 90 tys. m kw. powierzchni targowej, na której swoje produkty oraz najnowsze światowe trendy przedstawiło 1 tys. 750 firm. Podczas omawianej edycji targów zarejestrowano 50 tys. gości, którzy reprezentowali 50 krajów. 68 proc. obecnych na targach specjalistów branży obuwniczej było gośćmi z zagranicy. Ostatnią marcową edycję targów odwiedziło również około 50 tys. gości. 63 proc. gości stanowili detaliści, 17 proc. importerzy, eksporterzy oraz właściciele butików. Dalsze 8 proc. przybyłych na targi to hurtownicy, 6 proc. - domy towarowe a 2 proc. - domy sprzedaży wysyłkowej. W grupie polskich firm zgłoszonych do udziału w targach GDS we wrześniu 2002 znalazły się: Draszba, Criss, Juma, But-S, Fagum oraz Demar.

Brzozowska