Obuwie - Skóra
03/12/2002
Relacje z wiosennej i jesiennej edycji Łódzkich Targów Branżowych Obuwie-Skóra
Łódzkie Targi Branżowe Obuwie-Skóra
Miasto: Łódź
Termin: edycja wiosenna: 17-19 kwietnia 2002r.
edycja jesienna: 23-25 października 2002 r.
Edycja wiosenna: 17-19 kwietnia 2002 r.
W IV edycji Targów uczestniczyło 102 wystawców, którzy zajęli powierzchnię ekspozycyjną ponad 1700 mkw. netto. Zwiększyła się również liczba zwiedzających Đ z informacji MTŁ wynika, że sprzedano ponad 2000 biletów. Duża część gości wchodziła na podstawie darmowych zaproszeń rozsyłanych przez PIPS i samych wystawców.
Targom tradycyjnie towarzyszyły pokazy mody Đ w tym roku obok pokazu ogólnego przygotowanego przez Izbę oraz pokazu firm But-S i Alka swoje mozliwości przedstawiła firma Bartek.
Targi cieszą się coraz większym zainteresowaniem na świecie, do wystawców dołączyły przedsiębiorstwa zagraniczne, między innymi z Chin, a wśród zwiedzających znaleźli się przedstawiciele dawnych krajów ZSRR, państw skandynawskich oraz goście z Indii.
Spotkania odbyte przez Prezesa Zbigniewa Smyczka, Wiceprezesa Wiesława Wojasa i Dyrektora Izby Aleksandrę Krysiak z przedstawicielami zagranicznych targów i firm, które chcą być wystawcami w przyszłości, również niosą optymistyczne perspektywy rozwoju imprezy. Gośćmi Zarządu Izby byli Prezes Targów Mosshoes z Moskwy Nazim Mustafajev i Targów Kabo z Brna Roman Turecek Đ przeprowadzane rozmowy wskazują na duże prawdopodobieństwo wymiany wystawców.
Zgodnie z tradycją w drugim dniu targów miała miejsce uroczystość wręczenia nagród w konkursie Złota Skóra-Złoty But organizowanym przez Polską Izbę Przemysłu Skórzanego.
Podczas tej edycji nagrody w dziesięciu kategoriach zostały przyznane następującym firmom: Bartek z Mińska Mazowieckiego (kolekcja obuwia dziecięcego), Lesta z Oleśnicy (kolekcja obuwia młodzieżowego), Wojas z Nowego Targu (kolekcja obuwia damskiego), Escott z Chełma (kolekcja obuwia męskiego), Mrugała z Nowego Targu (kreacje), Zakład Garbarski Malinowski z Nadarzyna (najlepsza skóra gotowa), MSU z Grudziądza (materiały i komponenty dla przemysłu obuwniczego), Inwestycja--Polesie SA z Chełma (najlepsze stoisko), Italpol Pelle z Krakowa (przedsiębiorstwo zagraniczne promujące innowacje technologiczne), Juma z Sieradza (hit sezonu).
Wyróżnienie specjalne przyznano Wydziałowi Materiałoznawstwa i Technologii Obuwia Politechniki Radomskiej za kolekcję studencką: Nowe spojrzenie na modę.
Edycja jesienna: 23-25 października 2002 r.
Na V edycję Targów Branżowych Obuwie-Skóra organizowanych od 2000 roku przybyło ok. 120 wystawców. Ich stoiska rozstawiono na prawie 2.100 m.kw. powierzchni wystawienniczej. W targach udział wzięli producenci i importerzy obuwia, komponentów obuwniczych, a także środków i akcesoriów do pielęgnacji obuwia. Przygotowane na 2003 rok kolekcje wiosenno-letnie obejrzało w ciągu trzech dni 2.900 zwiedzających.
W tradycję targów wrósł już Konkurs Złota Skóra - Złoty But. W tym roku rozpisany był na osiem kategorii: obuwie damskie, męskie, młodzieżowe i dziecięce, a także w kategorii skóry, środki pomocnicze dla przemysłu obuwniczego i garbarskiego, stoisko oraz kreacja. Do konkursu zgłosiło się 16 firm. Przemysł garbarski reprezentowały: Inwestycja-Polesie, Siwiec, Sogar, Nadarzyn-Malinowski, a także Italpol Pelle i Raba. Z firm obuwniczych do konkursu przystąpiły: Badura, Bartek, But-S, Escott, Lesta, Mrugała, Neptun i Wojas. Jury w składzie: przewodniczący - Stanisław Wesoły, Aleksandra Krysiak, Bogusław Woźniak (Instytut Przemysłu Skórzanego, Andrzej Śliwa (dyrektor CLPO) i Joanna Banakiewicz-Brzozowska, nagrody przyznało następującym firmom: Bartek (w kategorii obuwie dziecięce), Lesta (w kategorii obuwie młodzieżowe), But-S (w kategorii obuwie damskie), Badura (w kategorii obuwie męskie), Sogar (w kategorii skóry), Starkop ( w kategorii środki pomocnicze dla przemysłu obuwniczego i garbarskiego). Firmę Neptun nagrodzono Złotym Butem za najlepszą kreację a MSU za najciekawsze stoisko.
Brzozowska
|