Targi Nowe oblicze targów GDS
Nowe oblicze targów GDS
21/10/2008



Targi obuwia GDS - International Event for Shoes & Accessories in Düsseldorf (12-14.09.2008) zmieniły całkowicie swój wizerunek. Po powrocie w poprzednich sezonach wielu międzynarodowych firm na hale targowe, GDS wykorzystało swoją zaplanowaną przeprowadzkę do hal wystawowych 1-7 na wprowadzenie nowych ofert: nowo uporządkowane sektory zapewniają jednolity kierunek stylistyczny, a samym odwiedzającym lepszą i szybszą orientację w ogromnych halach. Nowoczesny wygląd i oryginalny, elegancki design tworzy całkowicie nowy wizerunek wystawy.

Organizatorzy, wraz z innymi niemieckimi i międzynarodowymi agencjami, pracowali ponad rok nad nową koncepcją wystawy. Biorąc pod uwagę potrzeby przeróżnych grup odwiedzających targi i ciągle wzrastające preferencje wystawców, na decyzje o zmianie koncepcji targów wpłynęły nie tylko trendy społeczne, ale również współczesne zmiany rynkowe. W efekcie realizatorzy Messe Düsseldorf podjęli decyzję o przesunięciu w przyszłości targów GSL o jeden dzień w stosunku do wystawy GDS (11-13 .09.2008).

- GDS uległ ogromnej, pozytywnej zmianie. W ostatnim czasie wiele renomowanych światowych marek powróciło na nasze targi, podnosząc tym samym znaczenie i rangę tej imprezy - wyjaśnia Kristin Deutelmoser, dyrektor GDS i Global Shoes. - Przeprowadzka do hal wystawowych 1-7 zapewnia nam długoterminową pewność co do dostępnych terminów. Skorzystaliśmy również z okazji, aby prezentowane przez nas oferty zostały przejrzyście i jasno przekazane klientowi. Deutelmoser jest przekonana, iż w tak krótkim czasie potrzebnym na przyzwyczajenie się wystawców i odwiedzających do tej innowacyjnej koncepcji, „nowy GDS” zostanie bardzo dobrze przyjęty .- Wiadomo, że nowe oblicze naszych targów może nie spotkać się z aprobatą wszystkich klientów, ale należy dać im czas, aby nasza wizja „nowej” wystawy stała się realna. Liczę jednak na przychylność klientów i ich pełną akceptację nowej koncepcji.

Nowy GDS

Na ostatniej edycji targów GDS wystawcy i odwiedzający mieli do przebycia krótkie odcinki pomiędzy jasno oznaczonymi sektorami. Związana z tym oszczędność czasu jest jednym z istotnych elementów „nowego GDS”. Wszystkie sektory podzielone zostały na hale w taki sposób, aby powstałe w ten sposób obręby tematyczne tworzyły logiczną, jasną całość.

Klienci zainteresowani sektorem Young Fashion, podczas wizyty na wystawie mogli skoncentrować się tylko na odwiedzeniu hal 1-3, natomiast handlowcy zainteresowani ekskluzywnym obuwiem w wysokim przedziale cenowym skupili swoją uwagę na halach 2, 4, 5. Punktem łączącym zainteresowania handlowców obu sektorów był obręb white cubes w hali numer 2, pełnej progresywnych marek luksusowych dla wyszukanej, międzynarodowej publiczności. Klienci znaleźli bez problemu duże marki obuwnicze, mające mocną pozycję na rynku branżowym.



Dane statystyczne

Wystawcy

Na GDS i Global Shoes ogółem 1.269 wystawców z 40 krajów na powierzchni 153.000 metrów zaprezentowało trendy w obuwiu na wiosnę/lato 2009. 820 wystawców z prawie 2.000 kolekcjami przypadło na GDS, a 449 wystawców na Global Shoes.



Odwiedzający

Ogółem według wstępnych obliczeń na targi przybyło 33.000 handlowców. 6.500 z nich odwiedziło Global Shoes. Tym samym obie imprezy zakończyły się prawie takim wynikiem, jak przed rokiem (wrzesień 2007: 33.500) i utrzymały się mimo napiętej obecnie sytuacji na rynku. Prawie co drugi odwiedzający GDS pochodził z zagranicy (83 kraje, obok Niemiec: krajów Benelux, Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji, Danii), w przypadku Global Shoes było to prawie na poziomie 55 procent (59 krajów, obok Niemiec: kraje Beneluksu, Polska, Hiszpania, Izrael). Szczególną uwagą cieszyła się nowa oprawa obu imprez. Odwiedzający na targach GDS docenili przede wszystkim sektory „urban authentic” i „urban spilit” w hali 1, „design attaca” oraz obszerną prezentację trendów. Na pozytywną opinię odwiedzających odwiedzających Global Shoes szczególnie wpłynęło czasowe rozłączenie od GDS oraz nowe rozplanowanie hali.

Kolejna edycja GDS odbędzie się w przyszłym roku w dniach 13 – 15 marca i 11 – 13 września 2009 roku. Targi Global Shoes ponownie odbędą się z jednodniowym przesunięciem w dniach 12 – 14 marca i 10 – 12 września 2009.





Opinie

- Przed targami byliśmy bardzo ciekawi, jak nowe koncepty zostaną przyjęte przez rynek - podsumował Werner Matthias Dornscheidt, prezes zarządu Messe Düsseldorf. - Okazało się, że praca w ostatnich miesiącach opłaciła się. Szeroki oddźwięk pokazuje, że targi GDS i Global Shoes uczyniły dalszy krok we właściwym kierunku. Dornscheidt zapowiedział ponadto, że w niektórych miejscach koncepcja zostanie jeszcze udoskonalona i wyregulowana, jednym słowem dostrojona.

Dla Ralpha Riekera targi były udane pod dwoma względami. Prowadzący interes wspólnik Ricosta Schuhfabriken GmbH tak oto opisał przebieg targów: - Jesteśmy mile zaskoczeni. Liczba i jakość klientów zgadzały się, mieliśmy co robić w ciągu trwającej trzy dni imprezy, nasi klienci złożyli sporo zamówień. Jako przewodniczący HDS – Niemieckiego Przemysłu Obuwniczego – Rieker wyjaśnił: - Nowy wystrój obydwu imprez oczywiście zwraca uwagę. Rozdzielenie targów GDS i Global Shoes w czasie i pod względem lokalizacji jest właściwym kierunkiem i zostało to dobrze przyjęte przez producentów. Skrócone odległości między halami i na nowo ukształtowane sąsiedztwo umożliwiają poza tym odwiedzającym rozglądać się na lewo i prawo i być może w ten sposób odkryć coś nowego. Mogę tylko powiedzieć: Tak trzymać.



Przyszłoroczne edycje

Kolejna edycja GDS odbędzie się w przyszłym roku w dniach 13-15 marca i 11-13 września 2009 roku. Targi Global Shoes ponownie odbędą się z jednodniowym przesunięciem w dniach 12-14 marca i 10-12 września 2009 roku.

J. Brzozowska