Targi Wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć o extra chłopakach i słodkich księżniczkach
Wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć o extra chłopakach i słodkich księżniczkach
23/03/2008

14-16 marca odbyła się kolejna edycja targów GDS/ GLS. Dzieci jako klient stały się główną inspiracją do tematyki minionego spotkania.

Lektura znanego młodzieżowego pisma Bravo, oglądanie dziecięcych programów i wiedza na temat tego, ‘co jest dziś jazzy’ – to podstawowe założenia producentów, którzy chcą dotrzeć do z jednego strony bardzo błyskotliwego, a z drugiej dość wymagającego młodego klienta. Podczas drugiej już edycji konferencji Kids Business Brunch, która zorganizowana została podczas właśnie zakończonych targów, zainteresowane osoby mogły poznać tajniki sukcesu w branży artykułów dla najmłodszych. Przybliżył je Ingo Barlovic, dyrektor w firmie iconkids & youth international research oraz licencjonowany specjalista Stefan Bollert z firmy Lizco Service GmbH.

Podstawowe pytania konferencji dotyczyły roli, jaką odgrywają dzieci w procesie decyzyjnym o zakupie danego produktu. Czy mają na to wpływ, czy potrafią umotywować rodziców do zakupów, a może same decydują o zakupach dla siebie. Prelegenci debaty bezwzględnie potwierdzili, że obecna postawa dyktatorów mody niestety zbyt często nie docenia roli młodych osób w całym popycie na artykuły obuwnicze. – To właśnie dzieci mają ogromną władzę nad tym, co kupują rodzice. Właśnie dlatego musimy bardzo poważnie potraktować te grupę klientów – mówił analityk Barlovic. To właśnie ona wyznacza kierunek w modzie. Gdy dorastają to młodzież decyduje o marce, w jaką włożą pieniądze ich rodzice, a ponadto to dzieci bardzo często decydują o tym, czego np. należy się z domu pozbyć – dodał specjalista.

Bardzo istotnym tematem spotkania stała się także różnica pomiędzy dziewczynkami i chłopcami. Romantyczne młode panie stanowią przeciwieństwo ‘męskich’ i walecznych chłopców. – Należy bezwzględnie o tym pamiętać – zaznaczył Ingo Barlovic, po czym dodał – młodzi ludzie w swoim ubiorze, a co za tym idzie także obuwiu, chcą widzieć swoje potrzeby, pokazać swoją osobowość. Zgodził się z tym Stefan Bollert, który dodał – Nasze dzieci będą z nami kroczyć przez życie tylko wtedy, gdy my także będziemy je traktować poważnie.

Ważną kwestią debaty okazała się także charakterystyka młodego klienta. Podczas gdy dzieci w wieku 3 lat nie mają jeszcze sprecyzowanego gustu i to ich rodzice podejmują decyzję o zakupie głównie opartą o cenę oraz jakość produktu, to już sześciolatkowie dobrze wiedzą jakie buty powinny trafić na ich stópki. Już od 9 roku życia zaczyna się okres porównań. Czy mam równie fajnie buty co koleżanka? Czy mam najmodniejszą wśród kolegów markę butów sportowych? To główne założenia podejmowanych wówczas decyzji. Zmienia się tojednak już w ieku 13 lat., kiedy to młode osoby chcą dość mocno wyrazić własne poglądy, autorytety. W tym okresie idole oraz określone symbole mają wpływ na decyzję o zakupie danego obuwia.

- W tym wieku modę kreuje świat wirtualny, telewizja oraz magazyny młodzieżowe. Tak więc każdy, kto bacznie obserwuje co dzieje się na łamach pism, w TV oraz Internecie, w idealny sposób dopasuje projekt swojego obuwia do potrzeb młodego klienta – zaznaczył specjalista z Lizco Service GmbH. – To w konsekwencji wpłynie na jego sprzedaz oraz oczywiście zyski – dodał. Jak zaznaczył ponadto Stefan Bollert, produkt dla dzieci musi także im pomagać w życiu codziennym. – Tylko te produkty, które rzeczywiście spełniają większość jak nie wszystkie potrzeby i wymogi młodego klienta, będą przez niego akceptowane. – mówił.

Posumowaniem debaty było zdanie, które powinno przede wszystkim zarysować obraz dzisiejszego handlu artykułami obuwniczymi – chaotyczność sklepów obuwniczych z miksem różnorodnej oferty to przeszłość. Dzisiaj rynek powinien cechować się specjalistycznymi punktami sprzedaży, zapewniającymi sprecyzowaną ofertę dla zdecydowanego klienta.



Kolejna edycja GDS/ GLS: 12-14 września 2008 roku

Miejsce: Düsseldorf, Exhibition Centra

Równolegle (od 11-13 września) odbywać się będzie spotkanie Global shoes & accessories.

DK