Więcej wystawców na targach GDS
30/11/2006
102 edycja targów GDS przekonuje branżę innowacyjnymi projektami GLS umacnia się jako międzynarodowa platforma wyrobów skórzanych.
Zadowolone twarze, zwiększona o 8 procent liczba wystawców i liczne pomysłowe nowości
oraz inne rozwiązania – tak w niedziele zakończyła się 102 edycja targów GDS – The Premiere Shoe Event w Düsseldorfie.
33.000 odwiedzających (więcej o 4,5 procent) z 82 krajów przez trzy dni na międzynarodowej platformie wymiany informacji i zamówień zbierało informacje o nadchodzących trendach w obuwiu na wiosnę/lato 2007. Przy ponad pół miliona zaprezentowanych modeli obuwniczych i 1.398 wystawcach (na poprzedniej imprezie było ich 1.301) – pośród nich liczne światowe marki – kupujący z branży mieli trudny wybór: od ekskluzywnych, eleganckich aż po młodzieżowe, od modnych po eksperymentalne. Na GDS zaprezentowano szeroką ofertę.
O wyjątkowy wygląd zadbał sektor „white cubes”, za pomocą którego organizator targów wypracował dla wystawców w pełni nowy i zrealizowany z sukcesem projekt.
- Przy 30 procentowym wzroście liczby wystawców targi GDS zaprezentowały się w całkiem nowy sposób w sektorze Premium. Kupujący bardzo dobrze przyjęli nowy projekt - podsumowuje Werner Matthias Dornscheidt, przewodniczący zarządu Messe Düsseldorf GmbH. - Po raz kolejny targi GDS odzwierciedliły całe spektrum międzynarodowego rynku obuwia i ich centralna pozycja jako europejskiej platformy wymiany informacji i zamówień została w istotny sposób podkreślona - dodał.
Przy tegorocznych 58 procentach kupujących z zagranicy ich udział w porównaniu z poprzednią edycją lekko wzrósł. - Targom GDS udało się przełamać trendy – stwierdziła po trzech dniach dni targowych i licznych rozmowach dyrektor projektu, Kirstin Deutelmoser. Stąd nic dziwnego, że wśród odwiedzających największy udział, bo aż 70 procent, reprezentowali decydenci i tym samym mogli prowadzić rozmowy dotyczące planowania i zamówień. Według pani Deutelmoser po kilku trudnych imprezach udało się przekonać odwiedzających i kupujących do nowego projektu. Będzie on w dalszym ciągu rozwijany. 102 edycja targów GDS pokazała, że potrafi odnaleźć dawną siłę.
Przekonujący projekt „white cubes” w eleganckim wydaniu
Istotny udział w sukcesie tegorocznej edycji targów GDS miał nowy sektor Premium „white cubes”, który całkowicie spełnił oczekiwania: ogółem zaprezentowało się 90 międzynarodowych, renomowanych marek jak również postępowe marki High Fashion
ze swoim eleganckim i stylowym designem. „W oparciu o liczne życzenia z branży Messe Düsseldorf będzie w dalszym ciągu rozbudowywała swoją ofertę Premium.
Premiera „white cubes” pokazała wyraźnie, że modę w halach targowych można zaprezentować zarówno pięknie, jak i emocjonalnie i profesjonalnie”, tak o targach wypowiadała się Kirstin Deutelmoser.
Podobne odczucia, co do przebiegu targów mieli wystawcy: dla pana Norberta Klausera
z agencji mody Klauser były one „wyjątkowo pozytywne. „white cubes” mają potencjał
i powinny być rozbudowywane”. Również Maximilian Müller, dyrektor LLOYD’a był bardzo zadowolony z przebiegu imprezy. Dodał również, że przede wszystkim można było pozyskać niezliczoną ilość nowych klientów z Europy Wschodniej i Skandynawii.
Po stronie kupujących, Peter Herkenrath, dyrektor domu obuwniczego Herkenrath GmbH,
podkreśla rozwój: takiego nastroju dawno już na targach nie było. GDS wcieliły w życie to, czego my kupujący, żądaliśmy od lat: odrębnego projektu na sektor marek topowych, krótkich dróg dowozu na terenach targowych i pracę bez zakłóceń. Kierownictwo targów zwróciło uwagę na szczegóły, aby stworzyć atmosferę i wywołać chęć do składania zamówień.
Targi mogły również przekonać kupujących i wystawców za pomocą programu towarzyszącego wraz z pokazami mody, TrendVision, informacjami dotyczącymi zamówień, referatami na temat trendów, dniem dla sprzedających wraz z licznymi ofertami dalszego kształcenia i rozwijania motywacji jak Men’s Special, który poruszył kwestię strategii sprzedaży obuwia męskiego.
Odwiedzający na targach GDS wiedzą, że Messe, oprócz programu najwyższej jakości
i trendów na nadchodzący sezon, oferuje im również ważne informacje, dzięki którym mogą oni zabezpieczyć decyzje dotyczące zamówień”, mówi Kirstin Deutelmoser.
Wystawcy i kupujący pozytywnie ocenili przede wszystkim jasny podział oferty.
Wyraźnie oddzielone sektory jak Topstyle/Exclusivity/”white cubes”, International Selection, Kids World, Wellness&Comfort, Lifestyle&Sports czy też Young Fashion ułatwiały orientację w halach.
Niezależny sektor dla młodych projektantów zaprezentował „Design Attaca” pod hasłem Mambo Italiano Top-Mode w scenicznym stylu retro nawiązującym do włoskiej riwiery
i zadbał tym samym o nostalgiczne uczucia odwiedzających.
Keirstin Deutelmoser mówi: „Na „Design Attack” cały czas było pełno ludzi. Nawet sami kupujący ze znanych domów znaleźli tu pomysły na nadchodzący sezon”.
GLS – International Event for Leather Goods & More czerpie korzyści z GDS
Około 30 procent odwiedzających z 41 krajów wykazało zainteresowanie także targami GLS
- International Event for Leather Goods & More (Międzynarodowe Targi Galanterii Skórzanej), które po raz drugi odbyły się razem z targami GDS w Düsseldorfie.
160 wystawców z 25 krajów zaprezentowało swoje produkty w nawiązaniu do oferty GDS, były to liczne renomowane marki, które prezentowały zarówno torby jak i wyroby skórzane. Pozytywnie wypowiadali się wystawcy na GLS przede wszystkim o silnym udziale odwiedzających i obecności decydentów z działów zakupów w handlu. Ponad połowa odwiedzających na GLS przyjechała do Düsseldorfu z zagranicy; ponad 80 procent to przedstawiciele managmentu i średniej kadry zarządzającej.
Jorki Llavina, prezes firmy Puntotres z Hiszpanii powiedział: - Nowy projekt GLS jest dobry i zmierza we właściwym kierunku. Czerpiemy korzyści z efektu synergii obu imprez targowych.
Targi GLS są dla nas właściwą platformą, aby móc obsługiwać rynek północno-europejski.
I tak mieliśmy klientów z Niemiec, krajów Beneluxu, Danii, Francji i Szwajcarii. Tylko tu spotykają się również ważni angielscy klienci. Na pewno weźmiemy znów udział w targach.
- Jesteśmy na dobrej drodze, a GLS umacnia się znacznie jako platforma dla wyrobów skórzanych” podsumowuje Werner Matthias Dornscheidt - podsumował przewodniczący zarządu Messe Düsseldorf GmbH.
Następne targi GDS/GLS odbędą się od 9-11 marca 2007.
J. Brzozowska
|