Targi NAJWIĘKSZE TARGI OBUWNICZO – SKÓRZANE W POLSCE
NAJWIĘKSZE TARGI OBUWNICZO – SKÓRZANE W POLSCE
13/10/2006

Od 5 do 7 września br. na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich trwała jesienna edycja Targów Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych, na których spotkali się przedstawiciele branży obuwniczo -skórzanej. Ekspozycja zajęła ponad 5800 m2 powierzchni wystawienniczej. Wiele konferencji, szkoleń w ramach Akademii Handlowca, a także spotkania branżowe organizowane przez Polską Izbę Przemysłu Skórzanego i Polską Izbę Branży Skórzanej to tylko niektóre z wydarzeń towarzyszących targom.

Międzynarodowe Targi Poznańskie to długie lata tradycji w promocji polskiej produkcji przemysłowej, jak również handlu. W tym roku przypada jubileusz Międzynarodowych Targów Poznańskich. Równo 85 lat liczą już sobie te targi. Patronat honorowy nad jubileuszem MTP objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej. Jak powiedziała Elżbieta Roeske, dyrektor Projektu: - Zarząd MTP nie chce, by jubileusz był postrzegany jako kolejna karta w historii, bo choć istotna jest dla nas tradycja i stojące za nią doświadczenie, to równie ważne jest spojrzenie w przyszłość oraz realizacja celów, jakie przed sobą stawiamy. Priorytetem jest dla nas rozwój najlepszych wydarzeń targowych oraz poszukiwanie nowych produktów tak, by sprostać oczekiwaniom wystawców i dynamicznemu rynkowi. Duży nacisk kładziemy również na rozwój infrastruktury targowej. Reorganizujemy cztery pawilony wystawiennicze tak, by odpowiadały europejskim standardom. Nowoczesność, pełny dostęp do wszelkich mediów oraz zgodność ze sztuką wystawienniczą – to cele jakie pragniemy osiągnąć. Tradycja i związane z nią uznanie to więc przede wszystkim zobowiązanie na przyszłość – podkreśliła Elżbieta Roeske.



Dane liczbowe mówią za siebie

Prawie 8.500 handlowców zapoznało się z ofertą 280 firm reprezentujących 15 krajów (Czechy, Francja, Grecja, Hiszpania, Indie, Indonezja, Litwa, Niemcy, Pakistan, Polska, Portugalia, Słowacja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy) zaprezentowaną na jesiennej edycji poznańskiej wystawy. Wśród zagranicznych wystawców szczególnie licznie reprezentowane były wyroby skórzane pochodzące z Hiszpanii i Włoch. W ramach grup branżowych dominowały trzy segmenty, najliczniejszą grupę - 160 wystawców stanowiły firmy prezentujące obuwie damskie, męskie, młodzieżowe i dziecięce. Branżę galanterii skórzanej, w tym firmy oferujące skóry i futra reprezentowało 70 firm, natomiast blisko 50 wystawców pokazało akcesoria i maszyny do produkcji obuwia.



Prezentacje

Z targową ofertą można było się zapoznać nie tylko odwiedzając stoiska, ale i oglądając pokazy mody - Inspiracje oraz Fashion&Time - na których dominowały modele na sezon jesień/zima 2006 /07. W czasie targów zaprezentowano wiele premierowych produktów i nowinek technologicznych.



Promocja marki

Targi to idealne miejsce na prezentację i promocję nowej marki. Jak przyznał Łukasz Kędzierski, Sales Manager w firmie Veronna: - Jesienna edycja Targów Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych to trzy pracowite dni, podczas których zaprezentowano nową markę obuwia damskiego - Veronna.

Udział w Poznańskich Targach potraktowaliśmy jako główny element strategii wprowadzania marki przyniósł oczekiwane rezultaty. Bardzo wielu gości na stoisku, zainteresowanie obuwiem tworzącym naszą kolekcję zarówno wśród polskich jak i zagranicznych odbiorców przerosło nasze oczekiwania. Na wiosnę przyjedziemy tu znowu. Cel został już wyznaczony - Złoty Medal MTP.









Spotkania edukacyjne

Tematyka seminariów, konferencji, które odbyły się w czasie targów obejmowała zagadnienia dwojakiego rodzaju. W ramach pierwszej grupy tematów uczestnicy targów zapoznali się z paletą modnych barw na sezon jesień – zima 2006/2007 oraz aktualnymi tendencjami w modzie obuwniczej na sezon wiosna – lato 2007. Drugi blok odnosił się natomiast do kwestii natury biznesowej, których zgłębienie umożliwi prowadzenie działalności skuteczniej i efektywniej. Inwestycje w reklamę, przygotowanie reklamowego budżetu, systemy monitoringu sprzedaży i zasobów magazynowych dla sklepów obuwniczych, merchandising sklepu obuwniczego to tylko niektóre z poruszanych zagadnień. Na targach nie zabrakło również barwnych pokazów mody obuwniczej, galanterii skórzanej i dodatków.

Okazją do wymiany poglądów i doświadczeń było spotkanie członków Polskiej Izby Branży Skórzanej w Radomiu oraz Polskiej Izby Przemysłu Skórzanego.



Złoty Medal MTP dla 20 firm!

Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. dr hab. Zbigniewa Karbarza postanowiła nagrodzić produkty będące wytworem aż 20 firm z sektora skórzanego.

W efekcie prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich, Bogusław Zalewski i przewodniczący Kapituły Konkursu wręczyli 22 medale przedstawicielom firm z naszej branży. Wśród laureatów znalazły się dwie firmy, z których odznaczono medalem dwa produkty. Tak było w przypadku producenta obuwia – firmy Eksbut z Mławy i Garbarni Waldex z Żor.

To bardzo budująca i optymistyczna informacja dla przedsiębiorstw sektora obuwniczo-skórzanego, szczególnie w tych niełatwych i niesprzyjających polskiej przedsiębiorczości czasach. Świadczy to o wysokiej jakości polskich wyrobów skórzanych i obuwniczych, o nowatorskim wzornictwem zgodnym z najnowszymi trendami mody obuwniczej kreowanej przez światowej sławy projektantów.

Przypomnijmy, ze po raz pierwszy Złote Medale Międzynarodowych Targów Poznańskich przyznane zostały na Targach Artykułów Konsumpcyjnych i do 1997 roku wręczono je aż 13 razy. Od 1998 roku, kiedy to powstał Poznański Tydzień Mody, po dziś dzień, gdy Targi Obuwia Skóry i Wyrobów Skórzanych są samodzielnym wydarzeniem targowym, Złote Medale MTP przyznano już siedemnastokrotnie. Medale to jednak nie tylko tradycja, to przede wszystkim dodatkowy atut w walce z konkurencją, którego marketingową rangę potwierdzają nagrodzeni. Złote Medale Międzynarodowych Targów Poznańskich to prestiż, symbol nowoczesności i innowacyjności.







Produkty nagrodzone Złotym Medalem MTP

1.Oprawa Reprintu wg XVI wiecznej sztuki introligatorskiej „Kodeks Behema”

Spółdzielnia Pracy Rękodzieła Artystycznego STARODRUK,





2.Skóra bydlęca z przeznaczeniem na obuwie i galanterię skórzaną

Zakład Garbarski Jan Łukowski, Sławomir Łukowski,



3.Skóra bydlęca anilinowa „SOFI”

P. P. H. SOGAR



4. Skóra owcza, licowa SLIM

„RAJ-SKÓR”

5.Narzuta futrzana „ZEBRA”

„ROSOMAK”



6.Kożuch damski „MEGAN”

P.H.P.U. TADEUSZ MAZURKIEWICZ





7.Obuwie skórzane KACPER

P.P.H.U. KACPER



8.Botek damski zimowy B 740

AXEL Kosela Stanisław





9.Sandał TOFINO

S.P.P. GmbH Stanzen – Prägen – Pressen



10. Obuwie o właściwościach profilaktyczno – ortopedycznych dla osób z problemami stóp DR Orto SYSTEM Bielskie Zakłady Obuwia Befado



11.Kozak męski typu kowbojek

Zakład Obuwia „MAN – FASHION” Sp. z o.o., Łosino

Pawilon 5, stoisko 49



12.Kozak damski wzór 278

Produkcja Obuwia EKSBUT



13. Kozak damski wzór 481

Produkcja Obuwia EKSBUT



14. Seria kosmetyków do pielęgnacji skóry „COCCINE”

DAKOMA Sp. z o.o



15.Skóra bydlęca na wierzch obuwiowa “TOSCANA NERO”

P.P.H. Garbarnia WALDEX



16. Skóra bydlęca na wierzch obuwiowa „STRUŚ”

P.P.H. Garbarnia WALDEX



17.Kozak młodzieżowy wzór 8014

LESTA



18.Kolekcja skór welurowych na wierzch obuwia

Zakład Garbarski PLESIŃSKI Sp. J



19.Nubuk – skóra wyprawiowo, bydlęca, wodoodporna miękka

Garbarnia Szczakowa S.A



20.Skóra bydlęca z wykończeniem fantazyjnym „SPIRON”

„SIWIEC” Sp. z o.o



21.Obuwie damskie CAPRICE walking on air z systemami Antishokk i Superflexible

CAPRICE Schuhproduktion GmbH & Co. KG, Niemcy

CAPRICE POLSKA Sp. z o.o., Poznań





22.Obuwie dziecięce wzór 060 w numeracji 21 – 25

„ŁUKBUT” Sp. z o.o





Deszcz nagród dla firmy Eksbut

W tym roku podczas jesiennej edycji targów zorganizowanych z myślą o branży skórzanej firma Eksbut – znany i ceniony przez konsumentów producent obuwia damskiego otrzymał nie tylko dwa Złote Medale MTP, ale również nagrodę Grand Mercure symbolizującą nowoczesność, otwartość na innowacje. Stanowi ona jednocześnie rekomendację Międzynarodowych Targów Poznańskich wspierającą wystawców w ich działaniach na rynku UE, innych rynkach zagranicznych oraz rynku krajowym. Doskonałą okazją do wręczenia tej wyjątkowej nagrody jest jubileusz MTP.





Nagrodzone ekspozycje

W tradycję targów poznańskich wpisała się także nagroda Acanthus Aureus przyznawana za aranżację stoiska. Kapituła Konkursu, której przewodniczy prof. dr hab. Henryk Mruk ocenia projekt i przygotowanie stoiska pod kątem realizacji strategii marketingowej firmy. Nagrody przyznane zostały wystawcom (medale), projektantom (dyplomy) i wykonawcom (certyfikaty za realizację).



Nagrodę Acanthus Aureus przyznano:

S.P.P. GmbH Stanzen – Pragen – Pressen, Niemcy

Parojektant: Kazimierz Głuchowski

Wykonawca stoiska: Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o., Wydział Budowy Stoisk





CAPRICE POLSKA Sp. z o.o., Poznań

Projektanci: Artur Tyrański, Dariusz Żabiński

Wykonawca stoiska: AA STUDIO – KOMBIKO



Garbarnia Szczakowa S.A.., Jaworzno

Projektant: Ewa Jaskólska – Kantor

Wykonawca stoiska: „Pracownia na Dachu” Ewa Jaskólska – Kantor,





Z Poznania prosto na … Hawaje

Wieczór branżowy, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród wystawców, jak również tych, którzy wpadli tylko na jeden dzień na targi, przyciągając prawdziwe tłumy stał się ważnym punktem tych targów. Traktowany jest on jako idealne miejsce na nawiązanie nieformalnych kontaktów branżowych. Tym razem organizatorzy zgotowali nam prawdziwą niespodziankę – wieczór w stylu hawajskim. Piękne Hawajki witały wszystkich gości kwiatami i uśmiechem, a cichutko szumiąca muzyka zapowiadała nadciągającą rajską zabawę. Podczas części oficjalnej wieczoru wręczone zostały nagrody i laury dla firm z sektora skórzanego i odzieżowego.

J. Brzozowska