Targi Mediolańskie targi zakończone sukcesem
Mediolańskie targi zakończone sukcesem
05/05/2006

Pełne hale odwiedzających to jedna z głównych cech niedawno zakończonych targów branży obuwniczej. Micam, bo o nich mowa, odbyły się w dniach 16-19 marca br., tym razem jednak w nieco odmiennej scenerii.







16 marca 2006 roku w godzinach południowych nastąpiło oficjalne otwarcie kolejnej, bo już XII wiosennej edycji mediolańskich targów Micam ShoEvent. Organizowana corocznie od 1995 roku jedna z większych imprez branży obuwniczej spotkała się ponownie z ogromnym zainteresowaniem wśród branży. Inauguracji tegorocznego spotkania dokonał Gianfranco Fini, Wicepremier Włoch.



Marcowa edycja spotkania to swoista kontynuacja zakończonych sukcesem wrześniowych targów Micam, które wówczas po raz pierwszy odbyły się w nowym miejscu - Fiera Milano-Rho complex. Tam też, już po raz drugi zaprezentowali swoją ofertę na sezon jesień/zima 2006 producenci obuwia z całego świata.



Statystyki cieszą nie tylko organizatorów. 41,653 zwiedzających, co stanowi w porównaniu do edycji marcowej targów w ubiegłym roku wzrost aż o 25.57% to niezaprzeczalnie zadowalający wynik. Co więcej istotną grupę, bo aż 20.041 gości stanowiły osoby z zagranicy. Tegoroczne targi Micam odwiedziło o 27.85% więcej gości m.in. z Niemiec, Japonii, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Hiszpanii, Grecji, Szwajcarii, Holandii oraz Stanów Zjednoczonych.



- Te liczby - mówi Rossano Soldini, prezes ANCI, międzynarodowego zrzeszenia włoskich producentów obuwia, “potwierdzają wagę targów Micam. W nowej scenerii, są i będą topową imprezą w branży obuwniczej.



Jak informuje organizator spotkania, nie tylko frekwencja wśród odwiedzających utrzymuje swój trend wzrostowy. Od roku 2001 widoczny jest także nieustający wzrost ilości firm prezentujących swoją ofertę. W tym roku na targach Micam swoje propozycje na najbliższą jesień/zimę przedstawiło aż 1.642 wystawców. W porównaniu do ubiegłorocznej edycji jest to o ponad 200 firm więcej, z czego znaczną grupę także i w tym przypadku stanowiły firmy spoza Włoch.



Osiągnięty wynik czterodniowego spotkania nie dziwi jego uczestników. Nowe, dużo większe centrum wystawiennicze (całkowita powierzchnia wyniosła 72.694 m2), nowoczesne wnętrza, ciekawa architektura oraz typowa dla Włochów niepowtarzalna atmosfera sprawiły, iż do Mediolanu tłumnie przyjeżdżali wszyscy zainteresowani nowymi trendami w modzie obuwniczej. Czy kolejne spotkania równie mocno potwierdzą tak ogromne zainteresowanie targami Micam? Już 21-24 września 2006 roku będziemy mogli się o tym przekonać.







Tak będzie

Nieodłącznym elementem każdych targów jest zapoznanie się z najnowszymi trendami, jakie będą obowiązywały w kolejnych sezonach. Tak samo było na minionym spotkaniu w Mediolanie. Zaprezentowane produkty wytyczały nową modę na jesień/zimę 2006/2007.

Kobieta w tym sezonie będzie elegancką lolitą. Będzie cechowała się bogactwem, precyzją, zmysłowością lecz zawsze jej wygląd będzie zawierał dozę bon ton’u. Jesienny wygląd będzie miksem kolorów, czarujących elementów mody ludowej lub też enigmatycznego stylu prêt-à-porter połączonego ze stylem wiktoriańskim.

Kolorem przewodnim będzie jednak czysta czerń z dodatkami innych kolorów, rozświetlonych złotymi lub srebrnymi dodatkami. Istotnym elementem mody damskiej jest powracający właśnie trend “Swinging London”, cechujący się metalicznymi kolorami, klinowymi obcasami oraz dodatkami ze skóry, futra, aksamitu. Krótko mówią, w nadchodzącym sezonie dozwolony jest kulturowy eklektyzm.



W łasce będzie także obuwie w stylu Country. Prosta zmysłowość, delikatny styl glamour połączony będzie z wyjątkowo seksownymi dodatkami, ekskluzywnymi wykończeniami oraz nutką francuskiego couture.



Mężczyzna w nadchodzącym sezonie to przede wszystkim klasyczna proporcja.

Dzisiejsza brzydsza płeć – eklektyczna i kosmopolityczna – ceni sobie przede wszystkim prostotę oraz łatwość kombinacji w codziennym ubiorze.

Miks różnych materiałów wykorzystanych w produkcji obuwia męskiego to wytyczony trend na sezon jesień/zima 2006. Mokasyny będą wykonane z różnych materiałów, wypełnione puchowym materiałem oraz przyozdobione elementami dekoracyjnymi. Zauważalny będzie powrót do lat 60. – geometryczne kształty, naturalne wykończenia, wykorzystanie kurdybanu oraz innego rodzaju skór, krótkie i zaokrąglone czubki butów oraz wręcz lśniące podeszwy.

Najbliższej jesieni powrócą także do życia nastroje z późnego okresu lat 80. - barwione skóry, delikatne kształty, owalne zakończenia. Współczesny mężczyzna nawiąże w swoim ubiorze także do typowej mody brytyjskiej, którą przede wszystkim charakteryzować będą eleganckie skóry w naturalnym kolorze upiększone lekkimi dodatkami.





Obuwie dziecięce to przede wszystkim jaskrawe kolory, najwymyślniejsze wzory oraz dodatki dekoracyjne takie jak chociażby oryginalne zapięcia. Dziewczynki nosić będą piękne mokasyny w stylu rodowitej Amerykanki. Lekkie buty a’la ballerina ozdabiane będą złotymi dodatkami, perełkami. Także najmłodsze panie w swoim obuwiu nawiązywać będą do stylu folklorystycznego. Ćwieki, pompony, frędzle będą ich głównymi elementami.



Targi Micam okiem polskiej projektantki obuwia – Katarzyny projektującej buty marki NiK

- Marcowa edycja targów w Mediolanie wzbudziła moje ogromne zainteresowanie i zaciekawienie. W większości dlatego, iż branża obuwnicza we Włoszech pokazuje najnowsze trendy mody zarówno we wzornictwie , materiałach jak i dodatkach. Obuwie, które można było obejrzeć, zachwycały zarówno formą i kolorami, a przy tym były bardzo ciekawie wyeksponowane.

Pokazanie kolekcji na jesień- zima 2006-2007r. już w marcu wyznacza, dla nas projektantów, określone kierunki w projektowaniu obuwia.

Ta prestiżowa impreza ukazała różnorodność we wzorach obuwia. Moje zainteresowanie wzbudziły kolekcje obuwia męskiego i młodzieżowego ze względu na charakter obuwia wytwarzanego w firmie NIK. Jak również nie omieszkałam obejrzeć modę damską, i dziecięcą.

W kolekcji męskiej przeważały dwa trendy – sport i klasyka. W stylu sportowym występowały nieregularne kształty linii, nierówne wykończenia brzegów, a wszystko w kolorze spalonej ziemi, co dawało wrażenie relaksu i naturalności, zaś w ulubionej klasyce następuje powrót do obuwia z lat 90-tych, tylko w innej oprawie materiałowej. Elementami ozdobnymi są głównie perforacje.

Trendy w modzie młodzieżowej opierają się głównie na wygodzie i naturalności, a przy tym wszystko powinno oddawać wrażenie wolności. Obuwie z przeznaczeniem dla młodzieży charakteryzowało się licznymi pikowaniami. Występowało wiele rodzajów skór, jak również materiałów odpornych na wodę.

W modzie damskiej bardzo często pojawiały się motywy asymetryczne, nawet w obuwiu typu „oficerki”. Wysokość cholewek różna od typowych botków, do kozaków z długimi cholewami. Obuwie zarówno na obcasie jak i na płaskiej podeszwie. Kolorystyka utrzymana w odcieniach zieleni i brązu.

Najbardziej kolorową ze wszystkich kolekcji była moda dziecięca. Najlepszym odzwierciedleniem dla tegoż rodzaju obuwia jest stwierdzenie „duży but w wersji mini”. Dzisiaj ta grupa naszej społeczności również chce wyglądać modnie i elegancko. Trendy w modzie dziecięcej koncentrują się na dodatkach takich jak: zamki błyskawiczne, sprzączkach i wszelkich rodzajów zatrzasków. A co do kolorystyki wszystko dozwolone.

Zwracając uwagę na targi w Mediolanie nie powinno się również zapominać o fantastycznej atmosferze panującej podczas tej popularnej imprezy wystawienniczej, gdzie są podpowiadane nowe rozwiązania techniczne oraz kreatywne.

Niejako podglądając włoskie kolekcje, zauważyłam jak wielkimi krokami wzornictwo w Polsce próbuje „dogonić” we wszystkich kierunkach wzornictwo włoskie. I to jest godne pochwały.

J. Brzozowska