TARGI OBUWIA, SKÓRY I WYROBÓW SKÓRZANYCH W POZNANIU
11/10/2005
W drugim tygodniu września br. (od 6 do 8) na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich w stolicy Wielkopolski spotkała się branża skórzana, która przedstawiła swoje najnowsze kolekcje obuwia, skóry i galanterii skórzanej przygotowane na następne sezony.
Większość firm zaprezentowała ofertę na tegoroczną jesień i zimę, ale coraz więcej przedsiębiorstw już po wakacjach jest przygotowanych do następnego sezonu wiosenno-letniego.
Bogata, barwna oraz zróżnicowana ekspozycja obuwniczo-skórzana wzbudzała duże zainteresowanie zwiedzających. Polskie buty ożyły - są coraz bardziej kolorowe, szczególnie młodzieżowe i dziecięce; są ładne i naprawdę dobrze wykonane z dobrej jakości skór. W galanterii skórzanej również bardzo widoczne jest modne wzornictwo zgodne z najnowszymi tendencjami światowej mody.
Ze statystycznego punktu widzenia
Podczas wrześniowych targów ok. 8000 handlowców zapoznało się z ofertą ponad 260 wystawców.
Wśród odwiedzających targi były liczne grupy kupców z Rosji, Czech, Słowacji, Jugosławii, a nawet z Australii.
Dla handlowców przygotowano ponad 26 prezentacji pokazowych, podczas których zaprezentowano 200 wzorów z nowych kolekcji obuwia i odzieży skórzanej.
Buty na wybiegu
Codziennie w pawilonie branżowym odbywały się pokazy trendów jesień-zima 2005/06. Była to skrócona lekcja mody. Motywami przewodnimi pokazu trendów były tematy: Zielono mi, Koralowa laguna, Powrót Korzeni oraz Matka natura.
Pokazy Fashion & Time - pokazy obuwia, galanterii skórzanej oraz odzieży stały się ważnym źródłem informacji dla handlu o najnowszych trendach. Na pokazach można było obejrzeć nowości takich firm jak:
Befado, Daco, Eksbut, Kreacja, Kanbut, Maciejka, Marko, Margot Zakład Dziewiarski, N-Steel, ZUPH Prafut, Probut, Riko, Łukasz, Unitech, VI-GGA-MI.
Polskie zwycięstwo
Wieczór Branżowy był nie tylko zwycięstwem polskiej drużyny piłki nożnej, ale także polskiego sektora obuwniczo-skórzanego. Atmosferę przedmeczową rozgrzał pokaz tańca towarzyskiego.
Polska drużyna piłkarska po meczu z Walią jest coraz bliżej przyszłorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Natomiast polska branża obuwniczo-skórzana po sukcesach w rywalizacji o Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich udowodniła po raz kolejny swoją wysoką pozycję na europejskim rynku.
Złote Medale MTP dla najlepszych
Konkurs o Złoty Medal MTP to już stała pozycja w programie tych targów. Cieszy fakt, że coraz więcej firm z sektora skórzanego bierze w nim udział. Tym razem Sąd Konkursowy postanowił przyznać 6 medali dla naszej branży. Wśród laureatów znalazły się przedsiębiorstwa, które już po raz kolejny zdobyły tę prestiżową nagrodę. Należy do nich Eksbut – wielokrotny laureat tego konkursu, firma Axel z Częstochowy i Bielskie Zakłady Obuwia Befado.
Produkty nagrodzone Złotym Medalem MTP:
- Kozaki damskie wzór 472 oraz Kozaki damskie wzór 522 - Produkcja Obuwia EKSBUT,
- Botki zimowe damskie model B717 - Firma AXEL Kosela Stanisław,
- Obuwie domowe damskie wzór 340 - Spółdzielnia PROBUT Zakład Chronionej,
- Trzewiki dziecięce BT-163/2 - Spółdzielnia Inwalidów POSTĘP Zakład Pracy Chronionej,
- Pasek skórzany męski bombaty - Zakład Produkcyjny La Conga S.C. A Karpeta, R. Zagożdżon,
- Obuwie domowe damskie model 575 D 016 OLIVIA - Bielskie Zakłady Obuwia BEFADO.
Medal za aranżację stoiska
Nagrodę za najciekawiej zorganizowane stoisko wystawiennicze przyznano Bielskim Zakładom Obuwia Befado z Bielsko-Białej. Autorkami projektu stoiska były dwie panie - Anna Zarębska (projektant obuwia marki Befado) i Sylwia Majewska. Realizacją projektu zajął się Wydział Budowy Stoisk, MTP Sp. z o.o.
Nauka nie idzie w las
Jak wiadomo jedną z ról, jaką spełniają targi jest rola edukacyjna. Zgodnie z takim przesłaniem imprezy targowej, organizatorzy zadbali o bogaty program seminaryjno-konferencyjny.
W ramach Akademii Handlowca zostały przedstawione ciekawe zagadnienia z dziedziny ekonomii oraz reklamy, które wzbudziły zainteresowanie uczestników targów. Nie zabrakło też porad oraz prezentacji technik konserwacji skór do produkcji obuwia, jak i prezentacji "optymistycznej kolorystyki" na najbliższy zimowy sezon.
Centralne Laboratorium Przemysłu Obuwniczego w Krakowie przygotowało cykl odczytów na temat m.in. sytuacji branży skórzanej w Polsce i na świecie oraz aktywności marketingowej polskich przedsiębiorców.
Na zorganizowanych przez CLPO seminariach przedstawiono także przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i jakości wyrobów jako elementu kontroli rynku.
J. Brzozowska
|