Targi Leather and Shoes rozrasta się!
Leather and Shoes rozrasta się!
20/02/2005

W IX edycji targów Leather and Shoes odbywających się w Kijowie wzięło udział ponad 200 firm. Wystawa stworzyła możliwość obejrzenia wyrobów przemysłu skórzanego z jedenastu krajów.

Po raz pierwszy Leather and Shoes nie były połączone z targami tekstylnymi (Textile Expo Moda). W Centrum wystawienniczym przy Browarskim Prospekcie 15 swoją ofertę prezentowały wyłącznie firmy z sektora skórzanego.

Rynek ukraiński na pewno kusi Polaków. Wydaje się nam on jeszcze taki niezdobyty. Coraz więcej polskich firm ma tam już swoje przedstawicielstwa. Udało im się wejść na ten rynek i pozyskać grupę swoich klientów, w dużej mierze dzięki międzynarodowej wystawie obuwia, skóry i futra znanej pod nazwą Leather and Shoes organizowanej w Kijowie. W tym roku targi rozpoczęły się 25 stycznia i potrwały do 28 stycznia.



Targi Leather and Shoes stwarzają producentom obuwia realną możliwość zapoznania się z najnowszymi technologiami i nowinkami w modzie obuwniczej. Pozwalają także nawiązać współpracę z firmami ukraińskimi i pozyskać odbiorców na tym rynku.



Ekspozycja Leather and Shoes to:

obuwie

podeszwy

obcasy

skóra

galanteria skórzana

środki do produkcji wyrobów ze skóry i futer

chemia do produkcji obuwniczo-skórzanej

futra i odzież skórzana



Następna edycja. Czeka nas jubileusz...

Kolekcje jesienno zimowe zobaczymy w Kijowie w lipcu.

Organizatorzy wystawy drugą w tym roku edycję targów Leather and Shoes zaplanowali na 19 - 22 lipca. Będzie to jubileuszowa edycja tych targów. Już w styczniu mówiono o wielu ciekawych niespodziankach czekających wystawców X edycji tej międzynarodowej wystawy, która niemal z każdą wystawą rozrasta się.





Polska ekspozycja

Polskie firmy, które wzięły udział w styczniowej edycji wystawy Leather and Shoes były widoczne na hali dzięki profesjonalnej i niezawodnej obsłudze warszawskiej firmy EP Export Promotion i dobrze wyeksponowane.

Polskie stoiska znajdowały się na początku hali w bardzo dobrym ciągu komunikacyjnym.



Po raz pierwszy w Kijowie

Wśród wystawców z Polski znalazły się firmy, które po raz pierwszy uczestniczyły w targach Leather and Shoes. Były to, między innymi takie firmy jak: Lizard, Mast, Nik, N-Steel, Quattro, Venezia.

Na stoisku organizowanym przez firmę Euro East została, naprawdę pierwszorzędnie wyeksponowana polska produkcja obuwia damskiego.

Odwiedzający targi podziwiali wiosenno/letnie kolekcje obuwia firmy Lizard, Mast, Quattro i Stilo.

Duże, narożne stoisko, buty ustawione na zwracających uwagę klienta półkach w kształcie koła, mnogość wzorów i różnorodność modeli - tak w skrócie można podsumować dzieło Jerzego Łobazy, właściciela firmy Euroeast, pomysłodawcy tego przedsięwzięcia.

Przyznam, że kiedy wyszedłem z propozycją wspólnego wystawienia wzorów na targach w Kijowie kilku firm produkujących buty damskie nie wszyscy przyklasnęli mojemu pomysłowi - przyznał Jerzy Łobaza. Ale udało się! I na pewno firmy powinny być zadowolone z takiej formy prezentacji. Po pierwsze, w ten sposób bardzo widocznie została podkreślona polska produkcja obuwia damskiego, po drugie, koszty wystawiennictwa dla każdej z tych firm były nieco niższe, a po trzecie jest to dowód, iż polska branża obuwnicza potrafi się konsolidować. Tego nam przecież tak bardzo brakuje.

Dodatkowo jest to też przykład dla innych, a szczególnie dla tych, którzy jeszcze nie wierzą, że razem można więcej zdziałać.

- Jesteśmy zadowoleni z tej formy wystawiennictwa w Kijowie - powiedział Grzegorz Kostrzewski z Lizarda. Tak naprawdę, każda z fabryk, która pokazała swoje wzory na stoisku organizowanym przez firmę Euroeast posiada swoje własne cechy, ma odrębną swoistość i nasze kolekcje, choć wszystkie są damskie, trzeba przyznać, że różniły się od siebie.

Moda jest dziś bardzo różnorodna, kobieta ponoć zmienną jest, tak więc oferta butów dla pań jest obecnie bardzo bogata.





Szewos w nowej formule



Producent kopyt i obcasów - firma Szewos z Częstochowy tym razem wystawiała się pod ukraińską banderą .

- 1 lipca ubiegłego roku otworzyliśmy przedstawicielstwo na Ukrainie - wyjaśnił Ladislav Koc^is^, Export Sales Manager. Podczas lipcowej edycji targów Leather and Shoes wystawialiśmy się jeszcze jako polska firma.

Tym jednak razem, mając dużo więcej czasu na przygotowanie się do targów, mogliśmy już występować pod szyldem Ukrainy - dodał.

Stoisko firmy Szewos zwracało uwagę nie tylko odwiedzających targi gości, ale i samych wystawców. Zabudowane, dobrze oświetlone i profesjonalnie zaprojektowane. Kopyta i obcasy ustawiono na szklanych półkach, które dodatkowo okalały złote ramy. Zadbano o najdrobniejszy szczegół.

Oferta, zaprezentowana w ten sposób wyglądała wprost imponująco.





Wystawcy o targach

ARIADNA

- W targach Leather and Shoes nasza firma bierze udział raz w roku - wyjaśniła Monika Sternik, kierownik działu sprzedaży i marketingu. - Wybraliśmy edycję styczniową - jako najlepszą dla nas pod względem terminu - uzupełnił Marcin Hausmann, szef sprzedaży eksportowej.

- Jednym z naszych priorytetowych celów, jakie chcieliśmy zrealizować w czasie tegorocznych targów Leather and Shoes było zaprezentowanie nowego produktu, o jaki Ariadna poszerzyła swój asortyment - wskazał M. Hausman.

- Zależało nam na wypromowaniu tu, na Ukrainie, wśród ukraińskich producentów obuwia nowej linii produkowanych w naszej fabryce nici o nazwie Hektor - oznajmiła M. Sternik.

Jest to woskowana plecionka wykonana ze 100-procentowego włókna poliestrowego, która idealnie znajduje swoje zastosowanie w produkcji obuwia, galanterii i odzieży skórzanej, a także doskonale nadaje się do szycia mebli tapicerowanych. Jej cechą charakterystyczną jest miękkość, bardzo dobra szwalność i niski stopień tarcia - wyjaśniła pani Monika.

- Uważamy, że udało nam się sprostać naszym założeniom - objaśnił Marcin Hausman. Poznaliśmy nowych producentów ukraińskich, którzy, być może, podejmą współpracę z naszą firmą. O tym przekonamy się jednak po targach.

- Bezwzględnie istotne jest dla nas to, że w czasie trwania tej wystawy mogliśmy spotkać się z naszymi pozyskanymi już wcześniej tutaj klientami, ponieważ kontakt face to face jest niezwykle istotny i nie zastąpi go nawet, tak nam dziś pomocny Internet - zakończyła rozmowę Monika Sternik.







BROTHERS B

- Pokazaliśmy w Kijowie część naszej oferty a mianowicie skóry i torebki – powiedział Rami Balbous, specjalista ds. importu.

Trzeba przyznać, że spotkała się ona z dużym zainteresowaniem klientów z Ukrainy.

I to jest dla nas bardzo ważne. Jakie będą efekty tego powodzenia produktu na targach, okaże się nieco później. Mamy nadzieję, że przełoży się to na zamówienia. Ale teraz trudno cokolwiek wyrokować.

O tym, czy w lipcu również przyjedziemy na kijowską wystawę, zadecydują w dużej mierze właśnie te "potargowe owoce".



LIZARD

- Targi w Kijowie to ciekawa impreza wystawiennicza, którą odwiedzają profesjonaliści – poinformował Grzegorz Kostrzewski, przedstawiciel handlowy.

Na naszym stoisku gościło wiele osób. Byli to głównie hurtownicy i właściciele sklepów obuwniczych. Kolekcja, jaką zaprezentowaliśmy spotkała się z dużym zainteresowaniem. Przywieźliśmy do Kijowa bogatą ofertę wiosenno-letnich czółenek. Pokazaliśmy również klapki i sandałki. Wszystkie modele tworzące naszą kolekcję są ciekawe wzorniczo i zgodne z najnowszymi trendami i tendencjami, jakie aktualnie panują w modzie obuwniczej.







QUATTRO

- Na wystawie Leather and Shoes przedstawiliśmy interesującą – w naszej opinii, ale i zdaniem ukraińskich klientów oraz różnorodną kolekcję obuwia dla pań – powiedział Janusz Szostak.

Dużo w niej koloru i różnych modeli: od tradycyjnych, zawsze modnych czółenek, poprzez sandały aż do naszego hitu w tym sezonie – mokasynów. Te ostatnie cieszyły się bardzo dużym uznaniem wśród odwiedzających. Wykonane są ze skóry naturalnej i dostępne w różnych wersjach kolorystycznych oraz w bogatej rozmiarówce.



SORBOS

- Kolekcja firmy Badura, którą zaprezentowaliśmy w Kijowie przyciągała wzrok klientów ciekawą linią i modnym wzornictwem – poinformował Artur Baran, współwłaściciel firmy handlowej Sorbos.

Ukraińscy odbiorcy znają jakość polskich butów i bardzo ją sobie cenią a firma Badura bardzo dobrze o tym wie.





SZEWOS

- Można powiedzieć, że Szewos jest już stałym bywalcem tej imprezy wystawienniczej – wyjaśnił Ladislav Kocis. Po raz kolejny przyjechaliśmy do Kijowa w celu przedstawienia najnowszej oferty naszej firmy. Tym razem wystawiliśmy się za pośrednictwem naszego ukraińskiego partnera i jesteśmy z tej formy prezentacji bardzo zadowoleni.

Budujące jest to, że nasze produkty znane są już na tym rynku i klienci chętnie składają zamówienia już w trakcie trwania targów. Na pewno w lipcu również będziemy obecni w Kijowie.



THOMAS

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatniej edycji targów Leather and Shoes. Osobiście byłem na nich po raz pierwszy i jestem pozytywnie zaskoczony: dobra lokalizacja hali wystawienniczej w bliskiej odległości od hotelu, bardzo dobra organizacja targów ze strony polskiego organizatora – firmy EP Export Promotion i dużo odwiedzającvch.- podał Tomasz Grzesik, właściciel firmy Thomas z Częstochowy.

- Obcasy, które zaprezentowaliśmy na tej edycji targów Leather and Shoes spotkały się z zainteresowaniem odbiorców ukraińskich – powiedział Jerzy Budnik, przedstawiciel handlowy. Jak ono przełoży się na wielkość naszej sprzedaży w tym sezonie – na razie trudno określić – dodał Jacek Ciuk, przedstawiciel handlowy.

- Mamy jednak nadzieję, że i tym razem będziemy zadowoleni z efektów targów Leather and Shoes – uzupełniła Iwona Grzesik. Zależy nam na Ukrainie, bo jest to ciekawy rynek, ale i trudny. Trzeba stale pracować nad nowinkami i jakością, bo bez nich trudno na tym rynku być zauważonym – podsumował Tomasz Grzesik.







Organizatorzy zapraszają do Kijowa w lipcu

Już wiadomo, ile zapłacą za 1 mkw powierzchni wystawienniczej na targach w Kijowie firmy chętne do wzięcia udziału w lipcowej edycji.

I tak, za 1 mkw powierzchni bez zabudowy firmy ukraińskie zapłacą 180 euro, przedstawicielstwa zagranicznych firm na Ukrainie - 200 euro i 220 euro firmy z pozostałych krajów.

150 euro będzie kosztował 1 mkw stoiska bez zabudowy (cena dla firm ukraińskich) a 190 euro zapłacą za takie stoisko firmy z pozostałych krajów.



Minimalnie stoisko musi składać się z 9 mkw. Montaż stoisk na lipcowej edycji tych targów już zaplanowano i wiadomo, że 17 i 18 lipca od godziny 9.00 do 22.00 będzie odbywał się montaż wystawy. Natomiast demontaż rozpocznie się 22 lipca od godziny 16 i również potrwa do 22.



Ramka

Kraje, których przemysł skórzany był reprezentowany na targach Lether and Shoes

Austria

Azerbejdżan

Białoruś

Hiszpania

Mołdawia

Polska

Rosja

Słowacja

Turcja

Ukraina

Włochy





Joanna Banakiewicz-Brzozowska

J. Brzozowska