Międzynarodowe Targi Poznańskie - edycja wiosenna
11/03/2004
Większa powierzchnia, więcej wystawców i gości – tak w skrócie można opisać wiosenną edycję Poznańskiego Tygodnia Mody, która trwała od 2 do 4 marca 2004 roku. Targi podzielono na ekspozycję odzieżowo-tekstylną oraz salon obuwia i skóry. Imprezą towarzyszącą był Intermasz – targi prezentujące nowoczesne technologie dla przemysłu lekkiego, które zgromadziły 130 wystawcow z 12 krajów.
Z opinii uczestników wiosennej edycji Poznańskiego Tygodnia Mody wypływa jasny wniosek świadczący o tym, że naprawdę wiele się zmieniło, i to na lepsze! Przede wszystkim do Pozna-nia przyjechało zdecydowanie więcej wystawców, bo 400 z 18 państw.
Targi podzielono na ekspozycję odzieżowo-tekstylną oraz salon obuwia i skóry. Imprezą towarzyszącą był Intermasz – targi prezentujące nowoczesne technologie dla przemysłu lekkiego, które zgromadziły 130 wystawcow z 12 krajów.
Z opinii uczestników wiosennej edycji Poznańskiego Tygodnia Mody wypływa jasny wniosek świadczący o tym, że naprawdę wiele się zmieniło, i to na lepsze! Przede wszystkim do Pozna-nia przyjechało zdecydowanie więcej wystawców, bo 400 z 18 państw.
Dużym zainteresowaniem wśród uczestników PTM – zarówno wystawców, jak i odwiedzających – cieszył się bogaty program szkoleniowy, pokazy handlowe i prezentacje trendów na nowy sezon wiosenno-letni.
Śmiało można stwierdzić, że polskie wyroby skórzane zwracają uwagę handlowców nie tylko z Polski, ale również z Europy Zachodniej i Wschodniej. Na tej edycji pojawiła się bowiem liczna grupa kontrahentów z Niemiec, Turcji i Włoch. Nie ulega jakiejkolwiek watpliwości, że słowa uznania należą się organizatorom MTP, a szczególnie wiceprezesowi Grzegorzowi Turkiewiczowi, który wiele czasu poświęcił na spotkania z przedstawicielami sektora skórzanego – podkreślił Sławomir Cylwik z firmy Szewex. To prezes Turkiewicz osobiście składał wizyty w firmach obuwniczych i inych należących do tej branży i zapraszał na targi, przedstawiając jednocześnie nowe pomysły organizatorów i udogodnienia dla wystawców tych targów.
W ramach PTM, podobnie jak miało to miejsce w poprzednich edycjach targów, specjalnie dla sektora skórzanego, został wyodrębniony salon obuwia i skóry. Jak podają organizatorzy, takie rozwiązanie miało na celu zgromadzenie wystawców związanych z handlem oraz produkcją obuwia, skór i galanterii w tym samym obiekcie wystawienniczym.
Trzeba przyznać, że od dawna spotyka się to z aprobatą wystawców i odwiedzających. Wiosenna edycja salonu obuwia i skóry w porównaniu z ostatnią wystawą (jesień 2003) zgromadziła około 20 proc. więcej wystawców, co z kolei przyczyniło się do powiększenia powierzchni wystawienniczej o 18 proc.
Złoty Medal dla...
Tradycją Międzynarodowych Targów Poznańskich są – przyznawane przez kapitułę sądu konkursowego – złote medale MTP.
Wiosną 2004 roku, co bardzo cieszy, do konkursu zgłosiło się zdecydowanie więcej firm z branży obuwniczej niż w poprzednich latach. Laureatami tego konkursu zostały następujące firmy: Eksbut – producent obuwia damskiego, Nik – producent obuwia męskiego oraz Vi-GGa-Mi – producent obuwia dziecięcego.
Wród firm obuwniczych, które wzięły udział w pokazach handlowych, prezentując swoje modele, znalazły się:
– Eksbut
– N-Steel
– Kacper
– Pierre Cardin
– Probut
– Riko
– Zetpol
– Vi-GGa-Mi
Galanterię skórzaną przedstawiły:
– Kompania Handlowa TB
– Cholewiński-Galanteria Skórzana
– Zakład Produkcji Skórzanej Paters.
J. Brzozowska
|