Kabo w dobrym stylu
28/08/2004
Druga w tym roku edycja Targów Styl/Kabo odbyła się w Brnie w ostatnim tygodniu wakacji, w dniach od 24-ego do 26-ego sierpnia. Impreza ta, będąca największą wystawą przemysłu odzieżowego, tekstylnego, wyrobów skórzanych i obuwia w Republice Czeskiej, po raz kolejny zanotowała znaczny wzrost pod względem liczby wystawców i zajętej powierzchni wystawienniczej.
Zwiększyła się liczba wystawców zagranicznych, zwłaszcza z Polski, Węgier, Słowacji, Turcji i Chin.
W ciągu pierwszych dwóch dni targowych, wśród ogólnej liczby zwiedzających, zarejestrowano 13 proc. gości z zagranicy, przybyłych z 33 krajów. Na targach prezentowano głównie kolekcje na sezon wiosna/lato 2005. W ramach specjalistycznego programu towarzyszącego Targom, oprócz pokazów mody, przygotowano tradycyjnie wystawę „Forum trendów i designu” w pawilonie V oraz wystawę „Forum Trendów Dessous” w pawilonie A1.
Wystawcy
Z tradycyjnie przeprowadzonych wśród wystawców ankiet wynika, że blisko 69 proc. z nich chce wziąć udział w kolejnej edycji targów, około 20 proc. wystawców nie zdecydowało jeszcze.
Zwiedzający
Jak wcześniej wspomniano, goście zagraniczni stanowili 13 proc wszystkich zwiedzających (w ciągu pierwszych dwóch dni targowych).
Reprezentowali oni 33 kraje świata. Najwięcej gości przybyło z Austrii, Niemiec, Węgier, Włoch, Litwy, Polski, Rosji, Słowacji i Słowenii. Celem zwiedzających było zapoznanie się z nowymi trendami w modzie, nawiązanie kontaktów biznesowych, i, oczywiście, zakupy. Z badań ankietowych wynika, że 94,1 proc. gości zwiedzających poleciłoby swoim partnerom, współpracownikom i znajomym udział w Targach Styl/Kabo.
Dziennikarze
Podczas targów akredytowało się 240 przedstawicieli mediów, w tym 197 czeskich i 43 zagranicznych, którzy przyjechali z 8 krajów: Austrii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Polski, Rosji i Słowacji.
Targowe spotkania w przyszłym roku
Następną edycję tych targów organizatorzy zaplanowali na 15 - 17 lutego 2005 r. Jesienne spotkania branży obuwniczej i odzieżowej odbędą się w terminie: 23-25 sierpnia 2005 r.
Okiem polskich wystawców
Agnieszka Koszut (CCC Faktory)
- Na jesiennej edycji targów Kabo/Styl nie wystawialiśmy się samodzielnie. Mamy klienta z Czech – hurtownika, który bierze od nas coraz większe ilości obuwia i to właśnie on wystawiał się na targach z naszymi wzorami. Z tej formy wystawiennictwa w Brnie skorzystaliśmy już już po raz drugi. Premiera naszych butów w Brnie nastąpiła podczas lutowej edycji targów. Nasze buty są już znane w Czechach, ale w firma CCC jeszcze zbyt mało popularna na tym rynku, chociaż na etykietach widnieją napisy CCC, ale mimo to bardziej przyjęła się nazwa Lasocki.
Osobiście jestem jak najbardziej zadowolona z ostatniej edycji Kabo/Styl. Coraz więcej sprzedajemy na tym terenie, chociaż oczywistym jest, że wielkość sprzedaży zawsze mogłaby być większa. Trzeba pamiętać o tym, że Republika Czeska to zdecydowanie mniejszy rynek od polskiego a i klientów tym samym jest mniej. Zresztą Polki chyba są bardziej rozrzutne jeśli chodzi o zakup obuwia. Czeszki z kolei kupują mniej, wybierają taki model i kolor, który będzie jej do wszystkiego pasował, np. beżowe klapki będą pasowały do każdej sukienki w lecie - takie mają niestety podejście do tego, co pewnie spowodowane jest zawartością portfela.
Stanisław Kosela, Axel
- Podczas tegorocznej jesiennej edycji targów Kabo/Styl w Brnie zauważyłem bardzo pozytywne zjawisko a mianowicie ożywienie na czeskim rynku obuwniczym. Przebiega ono, póki co, stopniowo i wolno, ale rzeczywiście jest zauważalne. A to jest bardzo istotne. Na naszym stoisku pojawiło się wielu odbiorców zainteresowanych współpracą. Ogólnie rzecz biorąc rynek czeski jest trudnym rynkiem i wymaga czasu, nakładów finansowych oraz wiele pracy, by zyskać sobie dobrych i wiernych odbiorców.
Firma Axel po raz trzeci uczestniczyła w ekspozycji swojej kolekcji na Kabo. Dużym
ułatwieniem współpracy między naszymi krajami jest przystąpienie do Unii Europejskiej, co
sprawiło łatwiejszy przepływ towarów.
Nasza firma konsekwentnie będzie uczestniczyć w tej wystawie, choć efekt w postaci sieci sprzedaży może pojawić się dopiero po kilku sezonach.
Uważam, że dzięki dużemu zainteresowaniu redakcji „Świata Butów” obuwniczą wystawą w Brnie oraz organizatora targów Agencji Promocji Exportu, Kabo staje się coraz bardziej atrakcyjną imprezą.
JBrzozowska
|